امام جمعه اردبیل:

عزاداری ماه محرم به صورت باشکوه و به دور از آسیب‌های اجتماعی برگزار شود

عزاداری ماه محرم باید به صورت باشکوه و به دور از آفت‌ها و آسیب‌های اجتماعی باشد و مداحان در این زمینه نقش اساسی دارند.
کد خبر: ۸۵۷۷۹۳۰
|
۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیجاز اردبیل ، آیت الله سیدحسن عاملی در همایش بسیج مداحان در سالن ولایت اردبیل، اظهار داشت: ماه محرم فرصتی بسیار بزرگ برای نشان دادن ارادت مردم ولایتمدار اردبیل به خاندان عصمت طهارت و سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است و مردم اردبیل بی‌صبرانه منتظر آغاز ماه محرم و برگزاری سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین هستند.

وی با اشاره به اینکه باید مرثیه‌ها و مداحی‌های ماه محرم متناسب با فرهنگ و ادبیات اسلامی باشد، افزود: نیاز است در این زمینه مداحان به دور از هرگونه حاشیه‌ای در راستای ترویج فرهنگ تاسوعا و عاشورای حسینی مداحی کنند.

امام جمعه اردبیل بیان کرد: یکی از نیازهای اساسی در سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و ماه محرم رعایت منویات و اخلاقیات اسلامی است که مداحان باید در این راستا تمام تلاش خود را به کار گیرند تا عزاداری باشکوه و معنوی در استان اردبیل رقم بخورد.

آیت‌الله سیدحسن عاملی با اشاره به تلاش دشمنان و استکبار جهانی برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان در نقاط مختلف دنیا، گفت: باید در این زمینه همگان هوشیاری لازم را داشته باشیم و با برگزاری مراسم باشکوه و معنوی این ماه عزیز تمام نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان را خنثی کنیم.

وی تصریح کرد: دشمنان و استکبار جهانی با ترفندهای مختلف در صدد ایجاد تفرقه بین مسلمانان شیعه و سنی هستند که کشورهای اسلامی باید در این راستا هوشیاری و آگاهی لازم را داشته و مواظب این نقشه شوم باشند.


ارسال نظرات