خبرهای داغ:
آیت‌الله سبحانی:

طلاب به دفع شبهه‌های وهابیت بپردازند

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به شبهات تکفیری‌ها و وهابیت نسبت به اسلام گفت: وظیفه اصلی طلاب مقابله با این شبهات و تبلیغ دین است و تلاش خود را برای انجام این وظیفه بیشتر کنند.
کد خبر: ۸۵۷۸۱۴۴
|
۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت‌الله سبحانی صبح امروز در درس خارج اصول در مسجد اعظم قم با تاکید بر اهمیت لباس روحانیت اظهار داشت: کار طلاب و روحانیت بسیار سخت‌تر از اقشار عادی است زیرا گناه این قشر گناه فردی محسوب نمی‌شود.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به الگو بودن علما و روحانیت، افزود: گناه علما بسیار خطرناک‌تر و عمومی‌تر است و با گناه این اشخاص به دین خدشه وارد می‌شود و سبب دوری و دلزدگی مردم از دین می‌شود.

استاد برجسته حوزه با اشاره به اهمیت تبلیغ و ترویج دین توسط روحانیت، خاطرنشان کرد: هتک حرمت عالم به وسیله ارتکاب به گناه آلودگی جامعه را در پی دارد.

وی با اشاره به اهمیت عمل به علم توسط طلاب و روحانیت، تصریح کرد: دو دسته از افراد دچار گمراهی می‌شوند گروهی که تنها در ظاهر عبادت می‌کنند و گروهی که علم و عمل‌شان با هم تناسب ندارد.

آیت‌الله سبحانی با بیان اینکه نادان برای جامعه بی‌ضرر است، تاکید کرد: عالمی که به علم خود عمل نمی‌کند، ضررش بیشتر از نادان است و گمراهی جامعه را رقم می‌زند.

مرجع تقلید شیعیان با ابراز نگرانی از افزایش دشمنان اسلام و به خصوص شیعه، خاطرنشان کرد: برای مقابله با این جریان باید از ابزار تبلیغ استفاده کرده و با تمام قوا در این راه وارد شویم و با این دشمنی‌ها مقابله کنیم.

استاد برجسته حوزه با اشاره به اهمیت تبلیغ در ماه محرم، تصریح کرد: ترویج فرهنگ عاشورایی در مقابل این دشمنی‌ها و شبه‌هایی که توسط شبکه‌های ماهوراه در اسلام وارد می‌کنند، بسیار اهمیت دارد و باید طلاب هر چه بیشتر به آن بپردازند.

وی با ابراز نگرانی از شبه‌هایی که دشمن توسط ابزارهای رسانه‌ای به اسلام وارد کرده است، تاکیدکرد: وهابیت و عرفان‌های دروغ تهدیدی برای دین‌داری جوانان محسوب می‌شوند و تلاش می‌کنند با ایجاد شبه جوانان را از مسجد و دین دور کنند.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به اینکه کار مقابله با این شبه‌ها بر عهده طلاب و روحانیت است، افزود: برای رهایی جوانان از دست شبه‌های دشمن و همچنین نجات افراد گمراه طلاب باید اقدام کنند و جوانان را از افتادن در دام گروه‌های تکفیری نجات دهند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها