جانشین سازمان بسیج رسانه در اردبیل:

ترویج فرهنگ حق‌طلبی اصلی‌ترین وظیفه رسانه‌های ارزشی است

جانشین سازمان بسیج رسانه گفت: ترویج فرهنگ حق‌طلبی اصلی‌ترین وظیفه رسانه‌های ارزشی است.
کد خبر: ۸۵۷۸۳۳۴
|
۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، ابراهیم گرمابدری، در جمع اعضای بسیج رسانه استان اردبیل در سالن ولایت اردبیل اظهار داشت: مهم‌ترین وظیفه رسانه‌ها در عرصه کنونی تحقق ساختن فرمایشات مقام معظم رهبری و اقتصاد مقاومتی که باید در این راستا رسانه‌ها تمام تلاش خود را بکار گیرند و این یکی از رسالت همگانی است.

وی با اشاره به این‌که سازمان بسیج رسانه از سه سال پیش در کشور راه‌اندازی شده است بیان کرد: در حال حاضر بسیج رسانه در 31 استان کشور و 32 سپاه فعالیت می‌کند که در این راستا باید بسیج رسانه باید تمام تلاش خود را برای تحقق گفتمان انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری بکار گیرند.

جانشین سازمان بسیج رسانه گفت: بسیج رسانه کشور آماده شنیدن نقطه نظرات انتقادات و پیشنهادات خبرنگاران فعال تمام استان‌های کشور است تا بتواند در عرصه رسانه و خبر به پیشرفت‌های قابل توجهی دست یابد که این امر نیازمند فعالیت همه‌جانبه خبرنگاران است.

گرمابدری تصریح کرد: باید خبرنگاران و بسیج رسانه سیاست‌های مقام معظم رهبری در رابطه با اقتصاد مقاومتی به صورت عملی تبیین و طراحی کنند که متاسفانه در این راستا نتوانسته‌ایم اقدامات قابل توجهی انجام دهیم و باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی قشر فرهیخته رسانه و خبرنگاران پیشگام باشند.

وی با بیان این‌که در حال‌ حاضر رسانه‌های کشورهای غربی از ما سبقت گرفته‌اند گفت: این امر با فرمایشات مقام معظم رهبری نیز چند بار بیان شده و رسانه‌های ما نباید خواب بمانند و باید از رسانه‌های غربی سبقت بگیرند.

جانشین سازمان بسیج رسانه کشور ضمن عرض تسلیت به مناسبت درگذشت جمعی از حاجیان ایرانی در حادثه منا بیان کرد: این یک فاجعه بسیار بزرگ برای ملت ایران بود که دولت آل سعود باید هرچه زودتر جواب قانع کننده‌ای به خانواده‌های داغداران بدهد.

گرمابدری با اشاره به اهمیت نقش رسانه‌ها در جامعه،‌ گفت: مشکل فرهنگی جامعه ما این است که متاسفانه دشمن توانسته با ابزار رسانه‌ای خود در جنگ نرم موفق عمل کند که باید جواب کار فرهنگی باطل دشمن، کار فرهنگی حق باشد و این در حالی است که در یک جامعه اسلامی با حکومت اسلامی زندگی می‌کنیم که این خود یک پشتوانه عظیم برای فعالیت رسانه‌ها است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب بارها و در سخنرانی‌های مختلف نقشه راه را برای رسانه‌ها ترسیم کردند و اهالی رسانه باید به این دغدغه‌ها توجه داشته باشند و این مسائل را در منطقه و استان فعالیت خود تحلیل و بررسی کرده و در راستای اجرای آن تلاش کنند.

جانشین سازمان بسیج رسانه کشور افزود: ایران کشوری دارای قدرت و صلابت در منطقه است و مردم ایران همواره و در سال‌های گذشته با وجود تمامی مشکلات و سختی‌ها پشتیبان این نظام و لایت فقیه بودند که به همین دلیل آمریکا از این ترس دارد.

گرمابدری تصریح کرد: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات فضای رسانه‌ای کشور، دوقطبی شدن فعالیت‌های رسانه‌ای است که در اصطلاح به فضای چپ و راست معروف شده و این اصلا خوب نیست چرا که وحدت و دوستی باید مد نظر رسانه‌ها باشد و وحدت رویه به طور کامل اجرا شود تا رسانه بتواند رسالت خود را به درستی ایفا کند.

وی بیان کرد: سازمان بسیج رسانه یک ظرفیت و موقعیت بسیار مناسب است که اهالی رسانه می‌توانند در قالب این سازمان مشکلات و دغدغه‌های خود را بیان کنند و در حقیقت به جای رقابت و تخریب، با همکاری و تعامل در مقابل جنگ نرم رسانه‌های غربی ایستادگی کنند.

جانشین سازمان بسیج رسانه کشور گفت: در فضای بسیج رسانه باید کادر سازی و استعدادیابی مورد توجه باشد و دوره‌های آموزشی برای خبرنگاران در حوزه‌های مهارتی و بصیرت‌افزایی برگزار شود تا شاهد فعالیت خبرنگاران حرفه‌ای و با قلم زیبا باشیم که بتواند دغدغه‌های انقلاب را در جامعه شفاف‌سازی کند.

گرمابدری افزود: در صدد این هستیم که یک وقت ملاقات برای اعضای بسیج رسانه کشور با مقام معظم رهبری هماهنگ کنیم.

ارسال نظرات