معاون سابق سیاسی امنیتی استاندار یزد:

عده‌ای قصد دارند «دیپلماسی» را جایگزین مولفه‌های اساسی اقتدار نظام کنند/ اجبار اصلاح‌طلبان در تحریف اندیشه‌های امام(ره)

غلامحسین دشتی تاکید کرد: عده‌ای قصد دارند پروژه بزرگی را آغاز کرده و قدرت اصلی کشور را در دیپلماسی و گفت‌و‌گو مطرح کنند و مولفه های قبلی و اساسی اقتدار نظام چون قدرت رهبری، حضور مردم، دفاع مقدس، نیروهای مسلح و سایر مجموعه تشکیل دهنده بدنه نظام را کم رنگ کنند.
کد خبر: ۸۵۷۸۶۰۷
|
۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹

 به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: معاون سابق سیاسی امنیتی استاندار یزد در مصاحبه با عصرسیاست، با اشاره به اهمیت رسانه‌ها اظهار داشت: رسانه رسالتی نبوی دارد و همانند انبیا که قادر نیستند افکار خود را  بازگو کنند، رسانه نیز باید با شواهد و با اسناد سخن گفته و زبان جامعه باشد؛ نه بلندگوی افکار خود یا حبهه و جهتی خاص؛ چه بسا ممکن است با انتشار یک مطلب نادرست، یک نفر راهی نادرست در پیش گرفته و نسلی را به تباهی و انحراف بکشاند.

غلامحسین دشتی در ادامه با اشاره به اهمیت موضوع انتخابات در سال جاری تصریح کرد: درست است که مجلس شورای اسلامی نقشی کلیدی و حساس را در جامعه داراست اما در راس امور و مهم تر از آن، مجلس خبرگان رهبری است؛ چرا که رهبری راس کشور بوده و با ایفای نقشی چون امامت؛ جلو تفسیر های منحرف از قرآن و قانون را گرفته و جامعه را از کجروی ها حفظ می کند.

دشتی بیان کرد: تا کنون مرکزی وجود داشت که از کشمکش های سیاسی به دور و جزیره امنی برای نظام، در دریای پرتلاطم عصر کنونی بود؛ اگر بدخواهان بخواهند خبرگان رهبری را به چالش بکشند و این مجلس که به فرمایش امام(ره) سکینه و آرام بخش نظام است را دست مایه جناح گرایی خود کنند.

این تحلیلگر سیاسی اذعان داشت: انتخابات مجلس نیز مهم است زیرا عده ای قصد دارند مجلس را به سمت اهداف جناحی خود سوق داده و پروژه بزرگی را آغاز کرده و قدرت اصلی کشور را در دیپلماسی و گفت و گو مطرح کرده و مولفه های قبلی و اساسی چون قدرت رهبری، حضور مردم، دفاع مقدس، نیروهای مسلح و سایر مجموعه تشکیل دهنده بدنه نظام را کم رنگ و بی رنگ جلوه دهند.

این فعال سیاسی ادامه داد: از آنجایی که این جریان در مواردی چون  انقلابی بودن و دفاع مقدس بسیار کمرنگ است؛  با یبان ورود کشور به مرحله ای جدیدی به نام مذاکرات هسته ای، مسائل استکبار ستیزی، حمایت از مظلومان و سایرین را تحت الشعاع قرار داده و به دلیل ایجاد فصل جدید در کشور، باز تولید یک هویت جدید را مطرح می کنند.

وی تصریح کرد: از آنجا که در حوزه هایی چون ارتش و سپاه مطرح نیستند قدرت نظامی و موشکی کشور را نادیده گرفته و راه دیپلماسی را نشان می دهند، تعامل جهانی و حمایت قدرت ها را برجسته نشان داده و و خود را ابداع کننده این طرح معرفی می کنند تا به این بهانه قدرت طلبی خود را دنبال کنند و در راس تمام امور کشوری قرار گیرند.

دشتی مطرح کرد: به همین دلیل است که مقام معظم رهبری درست در مقابل این مواضع صحبت کرده و با توضیح مولفه هایی چون انقلابی بودن و پاسداری از خون ارزشمند شهدا، بیان کنند قدرت کشور از جای دیگری سرچشمه می گیرد و مذاکرات تنها یک تاکتیک در امر هسته ای بوده و به سایرزمینه ها سرایت نخواهد کرد.

این فعال سیاسی تصریح کرد: وظیفه و راه مردم ایران که همیشه پیرو راه حق بوده و حضور مستکبران را تاب نیاورده اند، بسیار روشن است و اگر به رهنمودهای رهبری، خصوصا در سخنان اخیر ایشان توجه شود؛ چراغ راه مشخص خواهد شد؛ برای مثال: می توان با توجه به اقدامات ننگین و فراموش نشدنی اصلاح طلبان در فتنه 88 که تا ابد خار چشم و مهر ابطالی بر پیشانی این جبهه خواهد بود و ذات واقعی آن ها را مشخص نمود؛ به سهولت دشمنان دوست نما را تشخیص داد.

وی بیان کرد: جریان دوم خرداد به همراه کارگزاران به ناچار جنبه عطوفت امام را مطرح می کنند؛ ولی در صورت مواجهه با مسائلی چون جریان سلمان رشدی حرفی برای گفتن ندارند و به گفته رئیس جبهه اطلاحات: «مسئله سلمان رشدی برای ما تمام شده است» در صورتی که امام راحل به صراحت بیان می کنند، حتی اگر سلمان رشدی با آب زمزم تطهیر شود پاک نخواهد شد!

دشتی ادامه داد: موضوع مورد توجه و راهگشای بعدی، نحوه توجه به محرومین و پابرهنگان و چگونگی تصمیم گیری برای آنان توسط این جبهه است؛ به طوری با تفکر اینان و اندیشه 2 خرداد، مستضعفین جایی نداشته و دیده نمی شوند؛ در اندیشه سرمایه داری توده ها نقشی نخواهند داشت و فقط برای رای گیری فراخوانده می شوند و لذا بدیهی است که نتوانند اقتصاد مقاومتی را که توجه و مشی آن در توجه به مستضعفین و جدایی از قدرتمندان مستکبر است را درک کنند.

این تحلیلگر سیاسی افزود: اگر در منظر فکری 2 خرداد روی هرکدام از این قبیل مسائل یاد شده دست گذاشته شود؛ نخواهند توانست پاسخ دهند و مجبورند امام(ره)  را به تدریج از عرصه استکبار ستیزی و جهاد حذف کرده و در عرصه عاطفی و رحمانی مطرح کنند و نهایتا این جریان به حذف امام ختم شده و این گفته ها مطرح شود که گرچه امام بسیار مقدس است ولی  متعلق به تاریخ است.

 

ارسال نظرات