مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی یزد:

اختصاص 2 میلیارد ریال به تجهیز کتابخانه جوادی یزد

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی یزد کتابخانه را مهم‌ترین عامل کشف استعدادهای مختلف علمی دانست و از اختصاص 2 میلیارد ریال به تجهیز کتابخانه جوادی یزد خبر داد.
کد خبر: ۸۵۷۸۶۱۹
|
۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: رقیه دوست‌فاطمی‌ها در آیین گشایش کتابخانه جوادی یزد با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی از جمله عرصه‌هایی است که حضور فرهیختگان در آن می‌تواند برکات و تأثیرات فرهنگی  فراوان داشته باشد، اظهار داشت: محمد جوادی محمد‌آبادی از سال 84 نسبت به کلنگ‌زنی کتابخانه عمومی جوادی در صفائیه یزد اقدام کرده است.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد با اشاره به طراحی بخش‌های مختلف در کتابخانه جوادی یزد گفت: این کتابخانه با اعتباری بیش از 31 میلیارد ریال در مدت 10 سال احداث و آماده بهره‌برداری شد.

دوست‌فاطمی‌ها افزود: کتابخانه جوادی یزد با مساحت 900 متر مربع و زیربنای دو هزار  و  700 متر مربع در سه طبقه به صورت استاندارد ساخته شده،که بعد از تجهیز توسط اداره کل کتابخانه‌های استان یزد آماده بهره‌برداری متقاضیان و علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی شد.

وی با اشاره به اختصاص دو میلیارد ریال از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد به منظور تجهیز کتابخانه جوادی یزد تصریح کرد: در حال حاضر 971 عضو فعال از خدمات آموزشی و کمک آموزشی این کتابخانه استفاده می‌کنند.

وی طراحی فضاهای مختلف آموزشی و پژوهشی در کتابخانه جوادی یزد را از جمله ویژگی‌های این کتابخانه دانست و بیان کرد: بخش مخزن با ظرفیت بیش از 100 هزار جلد کتاب، بخش نشریات با ظرفیت نگهداری بیش از 100 عنوان نشریه و بخش کتاب‌های مرجع با بیش از 1000 نسخه کتاب مرجع، لغت نامه، فرهنگ نامه و غیره از جمله فضاهای طراحی شده در کتابخانه جوادی یزد است.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد بخش فنی، کودک، دو سالن مطالعه جداگانه ویژه خواهران و برادران با زیربنای 950 مترمربع و ظرفیت بیش از 200 نفر،تالار محققان به منظور انجام پژوهش‌های تخصصی علمی، پذیرش و امانات، سالن فرهنگی، استان شناسی و اتاق صحافی را، از دیگر ویژگی‌های خاص کتابخانه جوادی یزد دانست.

 

ارسال نظرات