امام جمعه موقت خلخال:

بی توجهی آل سعود به میزبانی حجاج مقدمه‌ای بر قهر الهی برای رژیم آل سعود است

احترام به حجاج و میزبانی شایسته وظیفه‌ آل سعود بود که کوتاهی در این مسئولیت نشان از خائن الحرمینی این رژیم و مشغول بودن به مباحث قدرت و شهوت و ظلم و کشتار مسلمانان در یمن دانست.
کد خبر: ۸۵۷۸۸۱۰
|
۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از خلخال، حجت الاسلام سید محسن محسنی، امام جمعه موقت خلخال در جمع نمازگزاران خلخالی در مصلی حضرت‌آیت الله خامنه ای خلخال با اشاره به فاجعه خونبار منا گفت: بی کفایتی رژیم ال سعود در میزبانی از حجاج به تمام مسلمین جهان آشکار گشت و این بی توجهی و بی مسئولیتی نسبت به میزبانی از میهمانان خانه خدا مقدمه‌ای بر قهر الهی برای رژیم‌ آل سعود است.

محسنی مساله منا را مساله مهم و دانست و گفت: مساله منا مساله احساسی نیست که با عبور و گذران احساسات از یادها برود و مسئولین و ملت ایران از کنار این قضیه به راحتی نخواهند گذشت.

محسنی بی کفایتی عربستان در موضوع منا و حجاج را مربوط به امسال ندانست و گفت: از سال‌های 66 تاکنون چندین هزار حاجی خانه امن الهی در اثر این بی کفایتی یا در تونل‌ها، آتش سوزی‌ها ، سقوط جرثقیل و فاجعه منا جانباخته که می بایست کشورهای مسلمان و اسلامی فکری به حال مدیریت این میزبانی بنمایند.

وی تشکیل کنکره بین المللی حقیقت یابی را خواستار شد و گفت: احترام به حجاج و میزبانی شایسته وظیفه‌ آل سعود بود که کوتاهی در این مسئولیت نشان از خائن الحرمینی این رژیم و مشغول بودن به مباحث قدرت و شهوت و ظلم و کشتار مسلمانان در یمن دانست.

وی حضور قدرتمند روسیه در سرکوبی داعش را یادآور شد و گفت: اکنون اعتلاف سرکوبی داعش در سایه برنامه‌ریزی قدرتمند کشورمان در کنار کشور روسیه در سوریه درحال اتفاق است و هر روز که می گذرد مواضع داعش بیشتر در خطر نابودی جنگنده‌های روسیه است.

محسنی به بحث تقریب بین مذاهب اسلامی و حدت را یادآور شد و گفت:فرموده رهبر معظم انقلاب در سال 1369 در زمان عهده‌داری ریاست جمهوری کشورمان آنقدر مهم بوده که همه ساله این بیانات ارزشمند در سایت‌ها و فضاهای مجازی منتشر و با شناسانده شدن بیشتر چهره‌های تقلیدی، و بصیرت بخشی به مسلمین وحدت در بین مسلمین جهان تقویت می شود.

محسنی با تبریک روز خانواده و الگوگیری از زندگانی حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت علی‌(ع) را در تربیت فرزندان در جامعه یادآور شد و گفت: اهمیت این روز آنقدر مهم بود که سوره انسان و هل العطا در اهمیت این روز نازل شده که خانواده ها باید بر اساس الگوهای ائمه اطهار (ع) حرکت و به تربیت فرزندان بپردازند.

امام جمعه موقت خلخال فرا رسیدن ایام عزاداری سید وسالار شهیدان امام حسین (ع) را یادآور شد و بر رعایت شئونات این ماه تاکید و گفت: مراسم استقبال از محرم با عنوان ویژه برنامه شمیم محرم روز 20 مهر ماه در خلخال در محل مسجد جمعه با حضور اهالی ولایتمدار خلخال برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات