امام جمعه نیر:

جنایت آل سعود در منا بدتر از داعش/ضرورت انسجام بخشی به دسته های عزاداری

آل سعود با روش نابخردانه و غیرانسانی که در پیش گرفت، صورت حادثه را به جنایت تغییر داد.
کد خبر: ۸۵۷۸۸۱۲
|
۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر، حجت الاسلام میکائیل مقدسی، امام جمعه نیر در خطبه های این هفته نماز جمعه نیر با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوی الهی با اشاره به عمق حادثه منا که به کشته‌شدن جمع کثیری از زائران بیت‌الله‌الحرام انجامید اظهار داشت: اتفاق ناگواری که در منا برای حجاج اتفاق افتاد نشان‌دهنده عدم کفایت آل‌سعود و عربستان در مدیریت حج است و تشکیل مجمع جهانی اسلامی جهت تامین امنیت حرمین شرفین را امری ضروری است.

وی ادامه داد: علت حادثه منا باید به طور شفاف اعلام شود، کمیته حقیقت یاب تشکیل گردد و در محاکم بین‌المللی باید موضوع با جدیت تمام پیگیری شود.

امام جمعه نیر گفت: این حادثه را نمی توان از دیگر اقدامات آل سعود در قبال جهان اسلام به ویژه در سوریه، یمن و عراق، حمایت مالی و تسلیحاتی از گروه های تروریستی و تکفیری برای ریختن خون ملت سوریه و نیز ارتکاب وحشیانه ترین جنایت ها در حق ملت یمن و قتل عام آنان جدا دانست.

حجت‌الاسلام میکائیل مقدسی با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم اظهار داشت: در سال‌های اخیر برخی از بدعت‌های ناروا وارد عزاداری‌ها شده در حالی که دشمنان شیعیان و مسلمانان با دیدن این بدعت‌های ناروا هجمه‌های سنگینی را علیه امت اسلامی انجام می‌دهند.

وی با یادآوری اینکه در آستانه ماه محرم باید مراقبت بیشتری از این حرکت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها انجام داد تا برخی اقدامات به تضعیف فرهنگ غنی شیعی و جامعه اسلام منجر نشود، تصریح کرد: فرهنگ عاشورا و ایام محرم نقش سازنده‌ای در قوام جامعه اسلامی داشته و باید توجه ویژه‌ای به ابعاد گسترده کار شود.

خطیب جمعه نیر نقاط ضعف هیئت‌ها و دسته‌های عزاداری را یادآور شد و گفت: باید تمام برنامه‌های مناسبتی ما به ویژه عزاداری در ماه محرم و صفر با محتوای غنی و انسجام بیشتر انجام شود.

وی در ادامه افزود: عشق به امام حسین و اهل بیت بزرگوارش در خون همه شیعیان جریان دارد اما باید توجه داشت در ماه محرم نباید به عزاداری صرف اکتفا کرد بلکه باید فلسفه قیام امام حسین (ع) برای همگان و به خصوص نسل جوان تبیین شود و آموزه های قیام بزرگ عاشورا در جریان زندگی مردم وارد شود.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) با قیام خود آلودگی و معاصی را از چهره جهان تطهیر کرد و امروز پاسداشت این طهارت و پاکی بر عهده ماست لذا همه هیئت‌های مذهبی و دسته‌های عزاداری و به خصوص مداحان و نوحه سرایان باید با حفظ وحدت و یکپارچگی، مراسم عزاداری‌ امام حسین (ع) را با شکوه هرچه بیشتر برگزار کنند.

حجت الاسلام مقدسی با بیان اینکه امام حسین شهید راه حق و آزادی است، گفت: استمرار این مسیر قدسی و نورانی امام حسین (ع) مهم‌ترین وظیفه ما در جامعه امروز است که عدول و گذشتن از آن ظلم در حق بشریت محسوب می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار