امام جمعه موقت عقدا:

ائتلاف غربی ها بر ضد داعش دروغی بیش نیست

امام جمعه موقت عقدا گفت: ائتلاف غربی ها به رهبری آمریکا بر ضد داعش دروغی بیش نیست و حتی در مسیر حمایت از تروریست ها است.
کد خبر: ۸۵۷۸۸۴۵
|
۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۵:۲۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از عقدا، حجت الاسلام طاهرپور امام جمعه موقت عقدا در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به ائتلاف واقعی ایران، سوریه، عراق و روسیه بر ضد داعش گفت: این ائتلاف در مقابل ائتلاف دروغین آمریکا و هم پیمانانش گام های محکمی بر می دارد و واقعا مواضع داعش و تروریستها را مورد هدف قرار می دهد که نشانه موفقیت آنها را می توان در عصبانیت آمریکا مشاهده کرد.
وی گفت: ائتلاف دورغین آمریکا نه تنها به مواضع تروریستها حمله نمی کردند که برای آنها سلاح هم ارسال و آنها را تقویت نیز می کرد در ضمن اتئلاف عراق با روسیه نشان می دهد عراق که روزی متحد آمریکا بود به خوبی به دروغین بودن ادعای سران آمریکا پی برده است .
طاهرپور با تسلیت فاجعه منا به بازماندگان این حادثه گفت: فاجعه منا دامنه اش از جنایات قبلی آل سعود فراتر بوده است و بیش از گذشته بی لیاقتی حکام بی دین سرزمین حجاج را به اثبات رساند.
وی اظهار داشت:عربستان سعودی باید نسبت به علل وقوع و مسببان این فاجعه و تعیین تکلیف قطعی مفقودین پاسخ بدهد و لازم است تا کنگره ای بین المللی برای بررسی حادثه منا تشکیل شود تا ابعاد و علل وقوع فاجعه را پیگیری کند.
حسینی گفت: باید از تمام ظرفیت های حقوقی، رسانه ای و دینی استفاده شود تا این فاجعه به دست فراموشی سپرده نشود.
وی تاکید کرد: البته باید توجه داشت که نباید حادثه غم بار منا بین مسلمانان و اهل تشیع و تسنن جدایی به وجود آورد چرا که تعداد قابل توجهی از هموطنان اهل سنت ما نیز در این حادثه جان باختند لذا فاجعه منا فراتر از مذهب و قوم خاصی است.
طاهرپور گفت : این حادثه باید مسلمانان را بیش از پیش متحد نماید تا مدیریت اجتماع عظیم مسلمانان از دست آل سعود خارج شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن ایام سوگواری سید و سالار شهید حضرت اباعبدالله الحسین(ع) تاکید کرد: مجالس عزاداری امام حسین(ع(باید موجب تقویت محبت به اهل بیت، معرفت بیشتر به نهضت عاشورا و افزایش ایمان و معرفتی دینی مردم شود.
امام جمعه موقت عقدا بیان داشت: ملت ایران با تأسی به نهضت عاشورا موفق شدند بر رژیم ستم شاهی پیروز شود، دوران دفاع مقدس را با صلابت و اقتدار با پیروزی سپری کند و بر توطئه های دشمنان فائق آیند و یقینا با توسل به این نهضت می توانند بسیاری از کینه توزی های دشمنان را خنثی کنند.
وی گفت: جوان امروز جامعه اسلامی باید دلیل شکل گرفتن نهضت عاشورای امام حسین(ع) را درک کند تا بتواند در برابر یزیدیان زمان خود فریاد اسلام سرداده و سرتعظیم برابر ظلم و جور فرود نیاورد.
وی تأکید کرد: مسئولین هیأت های عزاداری باید کاری کنند تا مرد و زن ، پیر و جوان ، کوچک و بزرگ و کل ملت از امام حسین (ع) درس بگیرد که یکی از بزرگترین درسهایی که امروز شدیدا به آن نیاز داریم نهراسیدن از دشمن و به خود متکی بودن و به خداوند توکل کردن است.

ارسال نظرات