امام جمعه اردکان :

دولتمردان در عمل ولایت پذیری خود را نشان دهند / از آل سعود نمی گذریم

امام جمعه اردکان با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص مذاکره با آمریکا گفت : مسئولان و دولتمردان در عمل ولایت پذیری خود را نشان دهند .
کد خبر: ۸۵۷۸۸۴۷
|
۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان؛ حجه الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به مذاکرات هسته ای ، رفت و آمد و دیدار تصادفی برخی از مسئولان کشور با مقامات آمریکا گفت : مواظب باشیم تا فریب دشمن را نخوریم .

وی اظهار داشت: همانگونه که مقام معظم رهبری با صراحت تمام فرمودند ؛ مذاکره با آمریکا یعنی نفوذ و بخاطر اینکه مذاکرات نفعی ندارد و مضراتی دارد مذاکره با آمریکا ممنوع است .

امام جمعه اردکان از مسئولان و دولتمردان خواست تا به ندای دلسوزانه امام راحل و مقام معظم رهبری گوش کنند و در عمل ولایت پذیری خود را نشان بدهند نه فقط در حرف .

وی افزود : مردم و جوانان انقلابی ما بیدارند و مواضع مسئولان و دولتمردان را با دقت رصد می کنند و خوب متوجه می شوند که مواضع برخی از افراد با مواضع امام و رهبری، اصول و نظام انقلاب همخوانی ندارد .

حجه الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر تصریح کرد: هشدار می دهیم اگر بخواهد این رویه ادامه پیدا کند این افراد از ملت انقلابی و جوانان انقلابی سیلی محکمی خواهند خورد .

وی گفت: این موضوع در گذشته نیز سابقه داشته است و عده ای که راهشان از راه امام و رهبری جدا شد سیلی خوردند و بر زمین افتادند.

خطیب جمعه اردکان در ادامه ضمن تسلیت مجدد فاجعه منا اظهار داشت: این فاجعه فراموش شدنی نیست و عمق آن به حدی زیاد است که شاید قابل ترمیم و جبران نباشد .

وی افزود: ما از آل سعود نمی گذریم و از مسئولین هم می خواهیم تمام توان خود را بکار گیرند تا حقوق این مظلومان را بگیرند.

امام جمعه اردکان با اشاره به بازگشت حجاج بیت الله الحرام از سفر معنوی حج درباره انتشار بیماری کورونا هشدار داد و از مردم خواست در دیدارهای خود با حجاج مسائل بهداشتی را رعایت کنند تا این بیماری کنترل شود .

حجه الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن گرامیداشت سالروز نزول سوره هل اتی در شأن اهل بیت (ع) و روز خانواده به بیان جایگاه خانواده در دین اسلام پرداخت و گفت : خانواده کانون آرامش ، مودت و رحمت است و با سست شدن این کانون ، حیا و عفت و بسیاری از فضائل انسانی از بین خواهد رفت .

وی ضمن ابراز تأسف از رسوخ برخی از تبلیغات غربی در کشور اظهار داشت : طبق آمار ثبت احوال حدود 11 میلیون نفر جوان زیر 35 ساله مجرد و حدود 4 میلیون پیر دختر در کشور داریم که این یک فاجعه است .

امام جمعه اردکان برخی از علل بالا رفتن سن ازدواج را بیکاری و مشکلات اقتصادی ، آداب و رسوم نادرست و خودخواهی والدین برشمرد .

وی افزود : نبود همسر مناسب یکی دیگر از این علل است که می توان با ایجاد و حمایت از مؤسسات انتخاب همسر برای جوانان این مشکل را برطرف کرد .

حجه الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر گفت : متأسفانه امروزه به دلیل گسترش فضاهای مجازی ارتباطات قبل از ازدواج افزایش یافته است و باعث شده است ازدواج جوانان به تأخیر بیفتد .

بیان نشانه های شیعیان واقعی، اهمیت نماز و بویژه نماز اول وقت، لزوم جذب جوانان به مسجد و گرامیداشت روز مباهله از دیگر نکاتی بود که خطیب جمعه اردکان به آنها پرداخت .

ارسال نظرات