منابع ژاپنی خبر دادند

نهایی شدن پیمان سرمایه‌گذاری ایران و ژاپن طی هفته جاری

منابع ژاپنی از تهیه پیمان سرمایه گذاری دوجانبه بین ایران و ژاپن خبر دادند و اعلام کردند این پیمان در دیدار روز دوشنبه وزرای خارجه دو کشور نهایی می شود.
کد خبر: ۸۵۷۸۹۱۰
|
۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از روزنامه نیکی ژاپن، ایران و ژاپن به زودی در زمینه یک پیمان سرمایه گذاری دوجانبه به توافق خواهند رسید که می تواند به توسعه میادین نفتی ایران توسط شرکت های ژاپنی و انجام فعالیت های تجاری دیگر در این کشور خاورمیانه ای کمک کند.

به گفته منابع آگاه انتظار می رود توافق نهایی بر سر این موافقت نامه در جریان دیدار وزرای خارجه دو کشور در روز دوشنبه آینده حاصل شود. مذاکرات بر سر این موافقت نامه از یک ماه گذشته بین دولت های دو کشور آغاز شده است.

در حالی که کشورهای اروپایی انتظار دارند تحریم های اقتصادی ایران از ابتدای سال 2016 لغو شود دولت ژاپن در مقایسه با دولت های اروپایی و چین در حمایت از شرکت های ژاپنی برای بازگشت به بازار ایران تعلل می کند. 

بر اساس این گزارش پیمان سرمایه گذاری ایران و ژاپن برای کاهش محدودیت های تبعیض آمیز در قبال شرکت های مایل به تجارت در کشور دوم طراحی شده است و همچنین با حمایت از حقوق و دارایی شرکت ها در نظر دارد ریسک های فعالیت اقتصادی این شرکت ها را کاهش دهد.

پیمان دوجانبه سرمایه گذاری ایران و ژاپن تضمین می کند که ایران بعد از ورود شرکت های ژاپنی، به طور نابجایی از مسائل مربوط به زمین علیه این شرکت ها استفاده نکند، نسبت به طور غیرمعقول بالایی برای تهیه لوازم مورد نیاز شرکت های ژاپنی از داخل تعیین نکند و شرکت های ژاپنی را مجبور نکند تکنولوژی خود را در اختیار ایران قرار دهند.

ارسال نظرات