خبرهای داغ:
پناهیان در مراسم بوی پیراهن یوسف:

اتفاقی‌بودن سقوط جرثقیل در مقام حضرت ابراهیم ساده‌اندیشی است

یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: مقام حضرت ابراهیم در کنار خانه خدا مکان و مقامی امن است و اگر ساده‌اندیش باشیم باور نمی‌کنیم که دشمنان اسلام عمدا جرثقیل را با فتنه‌ها و ترورهای خودشان در مقام ابراهیم ساقط کردند تا جایی که خداوند گفت مقام امن است امنیت نداشته باشد و کشته دهد.
کد خبر: ۸۵۷۸۹۱۴
|
۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴

به گزارش بسیج، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه شب گذشته با حضور در مراسم بوی پیراهن یوسف که برای جانباختگان حادثه منا برگزار شده بود، گفت: خانه خدا در ایام حج از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که آمال حج از زمان حضرت ابراهیم تاکنون اجرا شده است و امر ساده‌ای نیست.

وی ادامه داد: ممکن است برای ما حج یک مناسک عبادی ساده یا واجد شرعی جلوه کند اما دشمنان ما به اهمیت بالای آن و تاثیرگذاری آن واقف هستند و سال‌ها به طور مستقیم تلاش کردند تا حج تضعیف شود.

وی با بیان اینکه میلیاردها هزینه می‌شود تا خبر حج سانسور شود تصریح کرد: اعتقاد دارم که سالیان طولانی است در جهان ارتباطات میلیاردها هزینه شده است تا حج سانسور شود و خبر و شکوه حج به جایی درز نکند چراکه حج بهترین راه ارتباطی همه مردم جهان و ادیان الهی است.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: تمام مسیحیان و یهودیان عالم باید حج را بشناسند چرا که حج فراتر از دین ما است و حج ابراهیمی است، ما قدم به قدم جای حضرت ابراهیم را طواف می‌کنیم و باید بدانیم همه ادیان الهی به حضرت ابراهیم ارادت دارند.

وی با بیان اینکه حج یک عمل صرفا مربوط به مسلمانان نیست، تصریح کرد: حج بیش از اینکه محمدی باشد ابراهیمی است و اکنون که ادیان ابراهیمی در جهان حاکمیت دارند ما باید بر وجوه مشترک ادیان الهی تاکید کنیم.

حجت‌الاسلام پناهیان تصریح کرد: دشمنان اجازه نمی‌دهند شکوه حج به عالم انتقال داده شود و باور کنید رعایت حرمت خانه کعبه در مکه مکرمه کمتر از رعایت حرمت یک امامزاده در روستاهای کشور ما است چرا که در شهر و روستاهای ما اجازه نمی‌دهند که در کنار یک گنبد و بارگاه یک امامزاده ساختمان‌های بلندی ساخته شود اما مظاهر مهندسی مدرن و غربی بیشتر از مظاهر اسلامی در مکه به چشم می‌خورد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه دشمنان تلاش کردند تا به حج ضربه بزنند و آن را محدود کنند تا صرفا یک عملیات عبادی جلوه کند، خاطرنشان کرد: خدا ان‌شاءالله خانه خودش را از دست ابرهه‌های زمان خلاص و آزاد کند چراکه دیگر ابرهه‌ها نیامدند تا خانه خدا را ویران کنند بلکه مدیریت آن را به عهده گرفتند.

وی با بیان اینکه آنان کنترل‌های بسیاری را انجام دادند تا جمعیت حج افزایش پیدا نکند تصریح کرد: از زمانی که راه کربلا باز شد در طی این 7-8 سال جمعیت زوار کربلا از 2 میلیون نفر به 20 میلیون رسید با وجود اینکه دولت عراق برای آن هزینه نمی‌کند و مردم هزینه آن را پرداخت می‌کنند که ما این را در مکه شاهد نیستیم.

حجت‌الاسلام پناهیان با بیان اینکه خانه خدا مهم‌ترین بقعه مقدس و قبله‌گاه مسلمین است تصریح کرد: مقام حضرت ابراهیم در کنار خانه خدا مکان و مقامی امن است و اگر ساده‌اندیش باشیم باور نمی‌کنیم که دشمنان اسلام عمدا جرثقیل را با فتنه‌ها و ترورهای خودشان در مقام ابراهیم ساقط کردند تا جایی که خداوند گفت مقام امن است امنیت نداشته باشد و کشته دهد. بنابراین اگر ساده‌اندیش باشیم این را امری اتفاقی می‌دانیم.

وی ادامه داد: هرچند مشکوک بودن حادثه سقوط جرثقیل در مقام حضرت ابراهیم برای همه واضح اعلام شده است و برخی به دلایلی که به آن یقین دارند معتقدند که این کاری تروریستی بوده است و این گونه می‌فهمیم که چرا تخریب مراسم عظیم حج در اولویت دشمنان است.

حجت‌الاسلام پناهیان خاطرنشان کرد: در حادثه منا نیز نمی‌توان باور کرد که این اتفاق بدون طراحی صورت گرفته باشد چرا که خیلی از درها و نرده‌هایی که می‌توانست راه فرار باشد را بسته بودند و ساده‌اندیشی است که فکر کنیم این اتفاق‌ها در اثر ازدحام صورت گرفته باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه ما هنوز به عظمت ارزش‌های دین خود پی نبرده‌ایم تصریح کرد: دشمن نقاط حساس و استراتژیک دین ما را شناخته است و رسانه‌ها در این زمینه وظیفه خطیری به عهده دارند چرا که حج وجه مشترک ادیان الهی است و همه به ابراهیم ارادت دارند و حضرت ابراهیم پدر همه انبیاء است.

این استاد حوزه و دانشگاه حج را قرارگاه بین‌المللی جهان اسلام و نمایشگاه بین‌الادیانی جهان اسلام خواند و تصریح کرد: حج می‌تواند محور اتحاد و وحدت ادیان الهی باشد و طبیعی است که این امر برای دشمنان اهمیت دارد و اکنون مکه را به ناامن‌ترین شهر جهان شد که نباید با ساده‌اندیشی با این امر برخورد کنیم.

حجت‌الاسلام پناهیان در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با این شهدا و قربانیان حادثه منا، حج بتواند خودش را نشان دهد، ظهور کند و مکه و منا تجلی پیدا کرده و دل‌های خوبان عالم را به سوی خدا ببرد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها