خبرهای داغ:
با اعلام برگزاری همایش «سازمان و خانواده، ضرورتها و اولویت‌ها» عنوان شد

پیام‌های بازرگانی به ارزش‌های تحکیم خانواده نمی‌پردازند

دبیر همایش بین‌المللی «سازمان و خانواده، ضرورت‌ها و اولویت‌ها» از عملیاتی کردن گواهی CFR برای مسئولیت پذیری سازمان‌ها نسبت به خانواده در ایران خبر داد و گفت: پیام‌های بازرگانی خانواده محور نیستند و به ارزش‌های تحکیم خانواده در جامعه نمی‌پردازند.
کد خبر: ۸۵۷۸۹۳۴
|
۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴
به گزارش بسیج، دلبر نیروشک با بیان اینکه همایش دبیر همایش «سازمان و خانواده، ضرورتها و اولویت‌ها» با مجوز سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، مرکز آموزش مدیریت دولتی، سازمان غذا و دارو ویژه شرکت‌های بهداشتی و دارویی در تهران برگزار می‌شود، اظهار داشت: این همایش بین‌المللی برای ایجاد فضای سالم و پرانگیزه بین فردی برای کارمندان با توجه به کاهش استرس شغلی و تعادل کار و خانه و خانواده محور کردن تبلیغات که جزو اهداف اصلی برگزاری این همایش با ارائه تندیس «دوستدار خانواده» به سازمان‌ها و صنایع برتر در این خصوص است که آذر سال جاری برگزار می‌شود.

وی افزود: با هدف تقویت سلامت روانی در سازمان‌ها، یکی از محورهایی که در بحث خانواده تعریف می‌شو، همچنین ارتباطات والدین شاغل با فرزندان خود نیز یکی دیگر از محورهای این همایش است، زیرا بسیاری از والدین شاغل نمی‌دانند چگونه باید زمان را مدیریت و بین خانواده و کار تعادل ایجاد کنند و در نتیجه این موضوع منجر به ایجاد استرس شغلی و کاهش انگیزه خوب کارکردن در فضای شغلی می‌شود.

این روانشناس تحول، تصریح کرد: وقتی درباره آموزش‌های خانواده‌محور صحبت می‌کنیم، هدفمان فرهنگ‌سازی است و انتظار می‌رود خروجی این همایش با این مهم همراه باشد تا بتوان برای نخستین‌بار در ایران گواهی CFR که با مفهوم مسئولیت پذیری سازمان‌ها نسبت به خانواده است را در راستای اهداف سازمانی و پیشرفت نظام اجرا عملیاتی کنیم.

این متخصص حوزه تغییر نگرش و مدیریت رفتار، ‌ادامه داد: بیشتر سازمان‌ها نمی‌دانند که چگونه می توانند از خانواده پرسنل خود حمایت کنند و بر اثربخشی آنان تاثیرگذار باشند. حمایت سازمان‌ها فقط از منظر مالی نیست بلکه آموزش‌‌های حرفه‌ای که مهارت‌های اثربخش در حوزه رفتار و انجام کار مشارکتی را شامل شود نیز نقش مؤثری در سلامت ارتباطی پرسنل در فضای شغلی دارد.

دبیر همایش بین‌المللی «سازمان و خانواده، ضرورت‌ها و اولویت‌ها»، ادامه داد: سازمانی از لحاظ اجرایی برتر است که برای مباحث ارزشی و اخلاقی اولویت‌هایی تعریف کند که مدل CFR در پیاده‌سازی این امر مهم بسیار کمک‌کننده است. بنابراین تمام سازمان‌ها و صنایع اعم از آنهایی که به ارائه خدمات یا تولید محصولات می‌پردازند می‌توانند جزو گروه‌های شرکت‌کننده در این همایش باشند و نام سازمان خود را برای دریافت «تندیس دوستدار خانواده» در همایش ثبت کنند.

وی افزود: از صاحبان صنایع غذایی، داروسازی، بهداشتی، خودروسازی، شرکت‌های هواپیمایی،  بیمه، بانک و حتی سازمان‌های دولتی و خصوصی و وزارتخانه‌ها برای حضور در این همایش دعوت کردیم واز حامیان معنوی ویژه می‌توان وزارت بهداشت، سازمان غذا و دارو، وزارت صنعت، معدن تجارت، سازمان بهزیستی و دفتر کمسیون ملی یونسکو را نام برد.

نیروشک با بیان اینکه عملکرد سازمان‌ها در سلامت اجتماعی یکی از محورهای مهم همایش است، گفت: سازمان‌ها در مجموعه خود می‌توانند فرهنگی را تعریف کنند که به ارتباط سالم در جامعه با هر گروه هدف منجر شود. در واقع هر مجموعه‌ای این پتانسیل را دارد که بتواند برای جامعه و سلامت کشور خود تاثیرگذار بوده و در راستای کاهش هزنیه‌های پزشکی قدم بردارد و در پیاده‌سازی هر چه موثر تر سند تحول در کشور سهمی را ایفا کند.

این روانشناس، تصریح کرد: شاخص کیفیت زندگی کاری با کمک آموزش‌های خانواده محور منجر به کاهش استرس و افزایش اثربخشی پرسنل و مفید بودن آنان در جایگاه‌های متفاوت شغلی در سازمان‌ها می‌شود.

وی خانواده محور کردن تبلیغات را دیگر هدف این همایش بین‌المللی عنوان کرد و ادامه داد: پیام‌های بازرگانی خانواده محور نیستند به این معنا که به ارزش‌های تحکیم خانواده در جامعه نمی‌پردازد و چه بسا در بعضی ار برندسازی‌های درون و برون سازمانی حتی در جهت خلاف هم قدم بردارند و به حوزه سلامت رفتاری پرداخته نمی‌شود زیرا اکثر آنها فقط درصدد فروش کالاهای خود شاید به هر بهایی هستند، در حالی که تحقیقات اخیر در جهان نشان می‌دهد هر چه در کمپین‌های تبیلغاتی به موضوع‌های ارزشی و ارتقای کیفیت زندگی در جامعه بپردازید فروش بالاتر و توسعه بیشتری در کسب و کار خود خواهید داشت.

دبیر همایش بین‌المللی «سازمان و خانواده، ضرورت‌ها و اولویت‌ها»، گفت: در پایان همایش «تندیس دوستدار خانواده» را به 20 سازمان و صنایع برتر که در راستای اهداف تحکیم بنیان خانواده پیشقدم بوده‌اند اهدا می‌کنیم.

به گزارش دبیرخانه همایش بین المللی «سازمان و خانواده، ضرورت‌ها و اولویت‌ها»، وی ادامه داد: به دلیل اینکه این همایش هر سال برگزار خواهد شد، در سال‌های آتی با حضور انجمن بین‌المللی کار و خانواده اروپا ، گواهی CFR به سازمان‌ها و صنایع برتر در کشور اهدا خواهد شد.

نیروشک افزود: بیش از 50 درصد افراد شاغل هستند و خانواده دارند و آنچه از سازمان یاد می‌گیرند را به طور مستقیم و غیرمستیقیم به خانواده خود انتقال می‌دهند و تاثیر این موضع حتی در فرهنگ فرزندپروری خانواده‌ها نیز تاثیرگذار بوده است.

دبیر همایش بین‌المللی «سازمان و خانواده، ضرورت‌ها و اولویت‌ها»، عنوان کرد: این همایش با سخنرانی ویژه نماینده انجمن بین‌المللی کار و خانواده در ایران، با مشارکت دانشگاه امام صادق(ع) و با حضور وزارت بهداشت، سازمان غذا و دارو، وزارت صنعت، معدن تجارت، سازمان بهزیستی، دفتر کمسیون ملی یونسکو و دیگر متولیان این امر برگزار خواهد شد. همچنین برای انتخاب «تندیس دوستدار خانواده» پرسشنامه‌ای برگرفته از پرسشنامه علمی و حرفه‌ای CFR  را طراحی کردیم.

وی اظهار داشت: 2 سخنران داخلی خبره، سخنرانان خارجی از دانشکده کسب و کار ناوارا، انجمن بین‌المللی کار و خانواده در اروپا و دیگر متخصصان در حوزه محورهای همایش جزو مدعوین هستند.

دبیر همایش بین‌المللی «سازمان و خانواده، ضرورت‌ها و اولویت‌ها»، خاطرنشان کرد :حمایت خانواده در موفقیت شغلی، تاثیر عملکرد سازمان‌ها در سلامت اجتماعی، تعارض کار-خانواده و استرس شغلی، تأثیر برند سازی اجتماعی در ارتقای کیفیت زندگی ذینفعان، نقش Marketing Campaigns  سازمان‌ها در تحکیم بنیان خانواده، برند سازی درون سازمانی در نهادینه کردن ارزش‌های خانواده‌محور در سازمان‌ها محورهای این همایش بین‌المللی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار