مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان:

وظیفه کلیدی منابع طبیعی و آبخیزداری، حفاظت از عرصه های ملی است

حفاظت از عرصه های ملی جزوء وظایف اصلی و کلیدی منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجلن است.
کد خبر: ۸۵۷۹۷۲۹
|
۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان در نشست تخصصی که با حضور مسئولان انتظامی و سازمان های محافظت شونده و مسئولان حراست آن سازمان ها برگزار شد، گفت: حفاظت از عرصه های ملی جزوء وظایف اصلی و کلیدی منابع طبیعی و آبخیزاری استان است.

بهمن اسکندری افزود: 56 درصد عرصه های استان جزو اراضی ملی است که بیشتر جنگل های سطح استان در شهرستان های طارم و زنجان و ماهنشان واقع شده است.

اسکندری در ادامه گفت: استفاده بهینه و درست از جنگل ها برای واگذاری به نسل بعدی در دستور کار این اداره کل است.

وی افزود: متاسفانه طی دهه های اخیر مشکل زیست محیطی کشور ما رخ داده و عناصر اصلی4 گانه طبیعت را دچار مخاطراتی کرده و دست برد انسان در طبیعت باعث این عمل شده است.

وی با بیان اینکه از بین پوشش گیاهی و منابع آبی در خطر قرار گرفتن جنگل ها و مراتع آینده بشر را با مشکل روبرو خواهد کرد، یادآور شد: یگان حفاظت منابع طبیعی استان بیشتر جهت هماهنگی با نیروی انتظامی بوده تا بتوانیم از ظرفیت موجود در ناجا نیز برای حفظ گونه های طبیعی استفاده کنیم.

بهمن اسکندری ادامه داد: بحث فرهنگی و آموزش چهره به چهره به بهره برداران و دامداران و روستائیان برای استفاده درست از ثروت های خدادادی است که منابع طبیعی استان با تشکیل سفیران انفال با روحانیون علاقمند به طبیعت قراردادی انعقاد و مشکلات مردم را به ما انعکاس می دهند.

مدیر کل منابع طبیعی استان درباره حریق های روی داده در سال جاری اضافه کرد: با پیگیری های انجام گرفته 12 نفر نیز در این ارتباط بازداشت و به مراجع ذیصلاح معرفی شدند.

انعقاد قرارداد با بخش خصوصی و به کارگیری عوامل آن در بحث اطفا حریق و جلوگیری از تصرف اراضی ملی از دیگر برنامه های این اداره کل بوده است.

ارسال نظرات