فرمانده سپاه بم:هدف اصلی بسیج آمادگی نیرو های بسیج به مصداق آیه و اعدوا لهم ماستطعتم من قوه

سردار نورالهي : آنانی که در مسیر ایمانند و آنانی که در مسیر کفرند هیچ گاه از مواجه و پیکار با یکدیگر دست نخواهند کشید چرا که کفار در اندیشه برچیدن ارزشهای دینی جامعه می باشند.
کد خبر: ۸۵۸۰۱۷۰
|
۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰

'گزارش ارسالي روابط عمومی حوزه بسیج خاتم الانبیاء(ص)شهرستان  بم .به خبرگزاري بسيج سپاه ثارالله كرمان :

به گزارش خبرگزاري بسيج سپاه ثارالله كرمان ؛ رزمایش عاشورائیان با هدف حفظ آمادگی و افزایش بنیه دفاعی و رزمی و لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر آمادگی بیش از پیش رزمی، معنوی و دفاعی نیروهای مسلح با شعار «حامیان ولایت» برگزار شد.

طبق گفته سرهنگ پاسدار سیاوش مسلمی فرمانده ناحیه مقاومت سپاه بم سین برنامه یگانی این رزمایش، برنامه های فرهنگی و رزمی بود که شامل بخش هایی اعم از تمریناتِ دفاع از کوی و برزن، امداد و نجات و مقابله با تهاجم دشمن فرضی بوده که روز اول این رزمایش به تمرینات اختصاص داده شده بود و در  روز دوم، رزمایش اصلی برگزار گردید.

وی افزود: آنچه هدف اصلی بسیج می باشد آمادگی نیرو های بسیج به مصداق آیه و اعدوا لهم ماستطعتم من قوه می باشد، برای مثال امروز سردار قاسم سلیمانی در هر نقطه از منطقه که حضور پیدا می کند اقتدار جمهوری اسلامی را به نمایش می گذارد.

این مسئول اظهار داشت: در این رزمایش تمامی ظرفیت های پشتیبانی رزمی شامل انفجارات و تمرین تاکتیکی را به همراهی گردان های امام حسین (ع) لشکر ۴۱ ثارالله و گردان های بیت المقدس به کار گرفتیم.

در مراسم صبحگاه این رزمایش، سردار نور الهی معاون هماهنگ کننده دانشگاه امام حسین (ع)  اظهار داشت: مسئله خصومت جهان کفر با اسلام و مکتب پیامبر عظیم الشان تمام شدنی نیست و هیچ عهد نامه و تعهدی نمیتواند مانع این دشمنی ریشه دار شود.

این مسئول افزود: آنانی که در مسیر ایمانند و آنانی که در مسیر کفرند هیچ گاه از مواجه و پیکار با یکدیگر دست نخواهند کشید چرا که کفار در اندیشه برچیدن ارزشهای دینی جامعه می باشند.

سردار نورالهی تصریح کرد: سران استکبار تا زمانی که ما مدافع ارزش های اسلام هستیم و از سنت پیامبر اسلام و ائمه اطهار دفاع میکنیم هیچ گاه سر سازش با ما نخواهند داشت و همواره در اندیشه نابودی ما می باشند و این اثبات شده است.

وی با اشاره به صحبت های آیت الله آملی لاریجانی گفت: جنگ ۸ سال دفاع مقدس همانند جنگ احزاب است که در قرن بیستم مجددا” رخ داد و در این باره مستنداتی کافی وجود دارد .

وی یاد آور شد: در جنگ ۸ ساله ۳۶ کشور با ما در حال جنگ بودند و تعادل قوا را بر هم ریختند و به گفته کارشناسان آمریکایی جنگ تحمیلی ما نابرابر ترین جنگ قرن بیستم در میان ۲۲۰ جنگ ثبت شده است.

سردار نورالهی افزود: نابرابری ما به حدی بود که دشمن در سال ۱۳۶۵ نسبت به ما ۷۵ برابر مسلح تر شده بود ولی در نهایت نتیجه جنگ نابرابر چه شد.

معاون هماهنگ کننده دانشگاه امام حسین (ع)  گفت:آشنایی ما و انس ما با واژه تحریم از زمان جنگ تحمیلی شروع شد زمانی که انقلاب نو ظهور ما شکل گرفت  ۸ سال پی در پی  با دست خالی و تحریم های صددرصدی دشمنان ما نتوانستند کاری از پیش ببرند.

این مسئول با بیان اینکه شاهکار شهدا در برهه ای از زمان که ما تحریم صدرصد بودیم و با دست خال میجنگیدیم ستودنی است تشریح کرد: این قبیل کارها تنها از دوش جوانان این وطن بر می آید چرا که همواره با تفکر بسیجی و روحیه جهادی زیسته اند.

وی حضور دشمن در خرمشهر برای تصرف کامل این شهر و متصل کردن آن به عراق  دانست و خاطر نشان کرد: دشمن برای ماندن پا در خرمشهر نهاده بود تا جایی که نام این شهر را هم عوض کردند .

سردار نورالهی طلائی ترین نقطه جنگ را آزاد سازی خرمشهر خواند و ابراز داشت: بعد از قرار دادهای ننگین ترکمن چای و گلستان که به ملت ایران اهانت شد فتح خرمشهر سرآغاز نمایش اقتدار جمهوری اسلامی ایران در تاریخ انقلاب است.

معاون هماهنگ کننده دانشگاه امام حسین «ع» به مجاهدت های رزمندگان اسلام در دوران ۸ سال دفاع مقدس پرداخت و بیان داشت: تکرار شاهکار رزمندگان ما در گذشته امروز بر دوش ماست، چراکه این راه رفتنیست و این هدف دست یافتنیست و این امر با روحیه و تفکر جهادی تحقق یافتنیست.

وی با بیان اینکه تا زمانی که سبک جنگیدن ما در جنگ به سبک اشکانیان بود و بنی صدر فرمانده بود یک متر هم پیش روی نکردیم اما زمانی که تفکر جهادی و اعتقاد به فرمان ولایت فقیه و پیروی از آن در میان رزمندگان شکل گرفت آن زمان بود که آغاز پیروزی های ما شروع شد.

سردار نورالهی گفت: ما تا زمانی عزیز خواهیم بود که روحیه و تفکر جهادی و بسیجی در جامعه و در دولت مردان وجود داشته باشد و اگر چنین باشد چشم طمع دشمنان از ما دور خواهد بود.

وی به سخنان رهبری اشاره کرد و گفت: ما اهل مذاکره با همه هستیم اما مذاکره با آمریکا ممنوع است چرا که با این کار راه نفوذ دشمن به کشور هموار میشود و نتیجه آن چیزی جز ذلت نیست.

وی در پایان تاکید کرد: ما بسیجیان هرجا که رهبری فرمان دهد دوباره چفیه بر گردن خواهیم انداخت و در جبهه های حق علیه باطل حضور پیدا خواهیم کرد
ارسال نظرات