امام‌جمعه بروجرد:

تولیدکنندگان داخلی به ارتقاء کیفی تولیدات خود توجه کنند

امام‌جمعه بروجرد گفت: ارتقاء کیفی تولیدات داخلی سبب رونق اقتصادی کشور می‌شود، بنابر این لازم است تولید کنندگان به این مهم توجه داشته باشند.
کد خبر: ۸۵۸۰۱۹۹
|
۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴

امام‌جمعه بروجرد گفت: ارتقاء کیفی تولیدات داخلی سبب رونق اقتصادی کشور می‌شود، بنابر این لازم است تولید کنندگان به این مهم توجه داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن ترابی ظهر امروز به مناسبت هفته استاندارد در دیدار با مدیرکل استاندارد لرستان و کارکنان اداره استاندارد این شهرستان، اظهار داشت: تولیدکنندگان داخلی به معنای واقعی، تقید لازم در کیفی‌سازی محصولات خود ندارند و این امر کیفیت محصولات داخلی را در مقایسه با انواع مشابه خارجی خود ضعیف کرده است.

وی بابیان اینکه فرهنگ استانداردسازی در جامعه امروز ضعیف است، افزود: این فرهنگ نیاز به تقویت در ابعاد گوناگون دارد چراکه عدم توجه به آن در امتداد کار به منافع ملی ضربه وارد می‌کند و توجه به آن در ایجاد و رونق اقتصادی نقش اساسی دارد.

امام‌جمعه بروجرد عنوان کرد: رکود اقتصادی کشور علل مختلفی دارد که یکی از مهم‌ترین علل وقوع آن‌که واحدهای تولیدی را در ادامه روند تولید خود با مشکل مواجه کرده و امنیت شغلی کارگران مشغول به کار در این واحدها را سلب کرده است، عدم اهتمام به کیفی سازی تولیدات این واحدهای تولیدی است.

وی با اشاره به ترویج مصرف‌گرایی در جامعه امروز بیان کرد: جامعه امروز ایران رو به مصرف‌گرایی خارجی نهاده و رغبت و اقبال مصرف محصولات خارجی در میان شهروندان بیشتر شده است.

ترابی تصریح کرد: کیفیت بالای محصولات خارجی نسبت به تولیدات مشابه خارجی، بازار داخلی را از رونق انداخته است بر این اساس حمایت از استقلال داخلی در گرو مصرف کالاهای داخلی است هر چند که این کالاها قابل‌ رقابت با نمونه مشابه خارجی خود نباشند.

وی با تأکید بر لزوم توجه تولیدکنندگان داخلی به ارتقاء کیفی تولیدات خود، خاطرنشان کرد: باید تولیدکنندگان داخلی با توجه به این مهم نسبت به ارتقاء کیفی محصولات خود توجه کرده، در این راه هزینه کنند و خود را ملزم به رعایت استانداردهای کیفی در حوزه تولیدات خود کنند.

امام‌جمعه بروجرد مصرف تولیدات داخلی را حمایت از کارگران مشغول به کار در واحدهای تولیدی دانست و گفت: کاستن از وابستگی به تولیدات خارجی، کاهش خروج ارز از کشور و حمایت از تولیدات داخلی در راستای ارتقاء کیفی آن‌ها از مزایای استانداردسازی محصولات داخلی است.

وی اظهار داشت: تولیدکنندگان می‌توانند با استانداردسازی محصولات به تولید ملی کمک کرده، آن را تقویت کنند و مصرف‌کنندگان نیز می‌توانند با مصرف تولیدات داخلی وضعیت اقتصادی کشور را یاری رسانند.

ترابی با اشاره به عملکرد اداره استاندارد لرستان در راستای کیفی سازی تولیدات و محصولات مرتبط، افزود: در این زمینه علاوه بر فعالیت اداره استاندارد، نهادهای فرهنگی جامعه نیز می‌توانند با فعالیت خود نسبت به آگاهی بخشی به عموم شهروندان در این زمینه اقدام مؤثری انجام دهند.

وی با تأکید بر لزوم اعتمادسازی مردم در راستای درج نشان استاندارد بر روی کالاها، عنوان کرد: استفاده از کالاهایی که نشان استاندارد بر روی آن‌ها درج‌شده توسط مردم می‌تواند بزرگ‌ترین سرمایه این سازمان در روند فعالیت خود باشد که نباید با اقدامات ناشایست به این اعتماد ضربه وارد آورد.

ارسال نظرات