در هفتمین روز کنگره شهدای استان:

یادواره شهدای روحانی استان چهارمحال و بختیاری برگزار می شود

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری وا مام جمعه شهرکرد در دیدار اعضای کمیته روحانیت کنگره شهدای استان، زنده نگهداشتن یاد شهدا را خنثی کننده توطئه های دشمن دانست.
کد خبر: ۸۵۸۰۲۵۴
|
۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، در جلسه مشترک اعضای شورای تبلیغ، کمیته روحانیت کنگره شهدای استان و مدیران حوزه‌های علمیه برادران و خواهران که به منظور برنامه‌ریزی برای برگزاری ویژه‌برنامه یادواره شهدای طلاب استان برگزار شد، برگزاری کنگره دوهزار436 شهید استان را یک رُخداد و واقعه مهم فرهنگی برای استان خواند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد اظهارکرد: برنامه‌ریزی‌ها و زمینه‌سازی‌ها برای برگزاری کنگره شهدای استان از سه سال گذشته آغاز شد و امروز پس از گذشته سال‌ها، ما شاهد تحقق و نمود خارجی آن در استان هستیم که حقاً و انصافاً برای اجرای آن نیز تلاش‌های فراوان صورت گرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با یادآوری دیداراعضاي ستاد کنگره شهدای استان با رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح کرد: همان گونه که رهبر معظم انقلاب نیز در این دیدار تاکید کردند، برگزاری این گونه کنگره‌ها و ترویج و تعمیق مفاهیم فرهنگ شهید و شهادت و زنده نگه داشتن یاد و آثار شهدا و دوران دفاع مقدس در جامعه «سیلی زدن به دشمن» و «خنثی کردن توطئه‌های» آن است.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در این دیدار دو خاطره به یادمادنی از چهارمحال و بختیاری و شهرکرد بیان فرمودند، خاطرنشان ساخت : علی‌رغم اینکه رهبر معظم انقلاب سفرهای زیادی را در دوران‌های مختلف مسئولیت خود به استان‌ها و شهرها کشور داشته‌اند، اما با این وجود دو خاطره شیرین، «دیداربا مردم شهرکرد برای تشجيع و تحريص مردم به حضور در جبهه‌‌ها» و «ملاقات با رزمندگان تيپ قمربنى ‌هاشم(ع)» در ذهن معظم‌له ماندگار شده است.

امام جمعه شهرکرد در ادامه از برگزاری یادواره شهدای روحانیت استان در غالب ویژه برنامه‌های کنگره شهدای استان خبر داد و افزود: از آن جایی که به مدت یک هفته هر روز مراسم و برنامه‌ای، ویژه اقشار مختلف و با حضور و سخنرانی مقامات مدعو کشوری و لشگری در استان برگزار می‌شود ، یک روز از این همایش‌ها و ویژه برنامه‌های کنگره شهدای استان به روحانیون و طلاب حوزه‌های علمیه اختصاص پیدا کرده است.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان نقش روحانیت در دوران دفاع مقدس چه در پشت جبهه‌ها و چه در جبهه‌های جنگ را فعال، نقش‌آفرین و مهم دانست و افزود: روحانیت در دروان دفاع مقدس دو نقش بسیار مهم و بزرگ، «تشویق و زمینه سازی برای حضور مردم در جبهه ها» و همچنین «تقویت روحیه و انگیزه رزمندگان و نیروهای رزمی در صحنه جنگ و جبهه‌ها» را ایفا می‌کردند و اگر نبود حضور روحانیون در پشت جبهه‌ها و درجبهه‌ها، به طور قطع خلاءهای بسیار بزرگ و محسوسی را در دوران دفاع مقدس شاهد بودیم.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با تاکید بر اینکه جامعه روحانیون باید همان نقشی را که در دوران دفاع مقدس آفریدند، در این کنگره و ویژه‌برنامه نیز نشان بدهند تصریح کرد: با توجه به درپیش بودن ماه محرم و اجتماعی که طبعاً همه ساله در آستانه این ماه برگزار می‌شود، این ویژه‌برنامه و گردهمایی طلاب فرصت مغتنمی است که بتوانیم با شکوه خاص یاد و نام شهدا را زنده نگه داریم و هم برای ماه محرم آماده و مهیا بشویم.

به گزارش بسیج؛ یادواره شهدای روحانیت استان چهارمحال و بختیاری هم‌زمان با کنگره ملی سرداران و دو هزار و 436شهید استان چهارمحال و بختیاری با حضور حجت الاسلام و المسلمین سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در روز سه‌شنبه 21 مهرماه ساعت 8و30 دقیقه صبح در مصلای بزرگ حضرت امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

شایان ذکر است: استان چهارمحال و بختیاری 75شهید طلبه و روحانی تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

ارسال نظرات