مشاور آموزش و پژوهش وزارت بهداشت:

اقتصاد مقاومتی باید با ریشه قرآنی پیش برود

مشاور آموزش و پژوهش وزارت بهداشت گفت: بخشی از اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه اسراف نکنیم و با متکی به نیروی انسانی متعهد و متخصص مصرف درست و بهینه داشته باشیم پس بنابراین وقتی صحبت از اقتصاد مقاومتی می‌کنیم در واقع منظورمان اقتصاد قرآنی است.
کد خبر: ۸۵۸۰۲۷۸
|
۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر عباس حاجی آخوندی، دیدگاه مقام معظم رهبری را در رابطه با اقتصاد مقاومتی یک دید الهی و قرآنی دانست و خاطرنشان کرد: دیدگاه و سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با اقتصاد مقاومتی یک دیگاه الهی و قرآنی است که بخشی از اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه اسراف نکنیم و با متکی به نیروی انسانی متعهد و متخصص مصرف درست و بهینه داشته باشیم؛ بنابراین وقتی صحبت از اقتصاد مقاومتی می‌کنیم در واقع منظورمان اقتصاد قرآنی است.

وی به سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با اقتصاد مقاومتی در حوزه سلامت و غذا اشاره کرد و افزود: با توجه به سخنان مقام معظم رهبری در حوزه سلامت، می‌بایست با دانش بنیان کردن حوزه سلامت، کیفیت خدمات و محصولات تا حدی بالا برود که نه تنها اعتبار کشورمان را بالا ببرد بلکه در سطح بین المللی هم این اعتبار افزایش یابد، بنابراین اقتصاد مقاومتی به معنای فقیر زندگی کردن و مصرف نکردن نیست بلکه باید رشد علمی و تولیدات خودمان را بالا ببریم و به طرز بهینه و درست و اصولی مصرف کنیم تا امنیت غذایی برای مردم حاصل شود.

حاجی آخوندی در تشریح سخنان مقام معظم رهبری، تکیه به دانش داخلی توأم با نگاه به خارج را مد نظر سخن خود قرار داد و گفت: حضرت آقا در تشریح اقتصاد مقاومتی تکیه به دانش داخل و نگاه به خارج را همواره به آن اشاره کرده‌انذ، از آن جهت که با تکیه و توان داخلی و بهره‌وری از دانش خارج، بتوانیم به جامعه خدمت کنیم؛ بنابراین با تخصص و نهادینه کردن دانش و توان داخلی، و با بهره گیری از علوم دیگر که ممکن است آن طرف مرز‌ها باشد، سطح کیفی جامعه را باید ارتقاء دهیم.

تولید و صادرات قابل توجهی در بخش دارو‌های هایپک داریم
عضو شورای مرکزی بسیج جامعه پزشکی، به پیشرفت کشور در حوزه نانو اشاره کرد و گفت: در حوزه نانو در بخش تولید علم و مقاله پیشرفت‌های خوبی داشتیم که جزء هشت کشور بر‌تر در این حوزه و در بخش فناوری هم جزء ۴۰ کشور بر‌تر دنیا هستیم.

وی صنعت دارویی هایپک در کشور را قابل توجه و ارزنده دانست و اظهار کرد: در صنعت دارویی به خصوص دارو‌های هایپک پیشرفت خوبی داشته‌ایم و این باعث شده تا شرکت‌ها بزرگ داروسازی به سمت ما بیایند که خداروشکر ۲۰ شرکت داخلی داریم که به تولید دارو‌های هایپک می‌پردازند و علاوه بر رفع نیاز داخلی، توانسته‌ایم در این حوزه صادرات هم به کشور‌های دیگر داشته باشیم.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران به پیشرفت کشور در زمینه طب گیاهی و سنتی اشاره کرد و افزود: در کشور چیزی قریب به بیش از۱۱۰۰ محصول دارو‌های گیاهی داریم که از وزارت بهداشت پروانه گرفته‌اند و این دستاورد بزرگ نتیجه فعالیت متخصصین و دانشجویان داخل کشورمان است.

وی ادامه داد: در سال ۷۹ شربت گیاهی آویشن که خاصیت ضد سرفه دارد را تولید کنیم، اما در حال حاضر توانسته‌ایم از‌‌ همان چیزی حدود ۱۵محصول دارویی تولید و در داروخانه‌ها توزیع کنیم.
ارسال نظرات