با حضور هیات امنای مساجد برگزار شد:

نشست هماهنگی برگزاری مراسمات محرم در اصلاندوز

نشست مشورتی هیات امنای مساجد بمناسبت ماه محرم در دفتر امام جمعه اصلاندوز برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۸۰۳۹۴
|
۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصلاندوز، به مناسبت فرا رسیدن ایام محرم الحرام نشست مشورتی هیات امنای مساجد با حضور امام جمعه اصلاندوز،بخشدار اصلاندوز و فرماندهی سپاه ناحیه عشایری و با هدف لزوم ارائه توصیه های لازم به هیئت امناء مساجد در خصوص عزاداری صحیح و بدون آسیب برنامه های محرم الحرام مساجد در محل دفتر امام جمعه اصلاندوز برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین عظیم اسدزاده امام جمعه اصلاندوز در بیاناتی ضمن تسلیت فرارسیدن ایام عزاداری حضرت اباعبداله الحسین و یاران باوفایش و عرض تسلیت شهادت سردار حاج حسین همدانی با اشاره به این که پیروی از ائمه اطهار(ع) خیر و برکت است، گفت: ولایت نعمت بزرگی است و تمسک جستن به ائمه اطهار راه سعادت و نجات انسان است.

وی با اشاره به تلاش دشمنان و بدخواهان نظام برای کمرنگ کردن عزاداری ماه محرم افزود:در این برهه حساس باید همه ما به وظایف دینی ، ملی و انقلابی خود عمل کنیم و تابع اوامر مقام معظم رهبری و ولایت فقیه باشیم.

امام جمعه اصلاندوز استفاده از روحانیون در مجالس عزاداری در مساجد ضروری دانست و گفت:جا دارد هیات امنای مساجد و ریش سفیدان از روحانیون مبلغ در ماه محرم، برای ترویج آموزه های دینی و احکام شرعی میان مردم و جوانان استفاده کنند.

حجت الاسلام اسدزاده با اشاره به فلسفه قیام امام حسین(ع) و اهمیت اقامه نماز گفت:آنحضرت حتی در ظهر عاشورا با وجود اینکه از توطئه دشمنان آگاه بودند به نماز می‌ایستند تا به ما نشان دهند نماز ستون دین است و باید در همه حال آن را به جای آورد.

وی با بیان اینکه در عزاداری نباید از مطالبی استفاده شود، که موجب ایجاد تفرقه شود،ماه محرم را بهترین فرصت برای استفاده از فیوضات الهی یاد کرد.

امام جمعه اصلاندوز همچنین بابیان اینکه عزاداری‌ها در ماه محرم باید با معرفت حسینی همراه باشد، گفت: هیأت های مذهبی و مداحان باید شان عزاداری امام حسین(ع) را حفظ کرده و از ورود خرافه در آن جلوگیری کنند.

سید عباس مینایی بخشدار اصلاندوز هم در بیاناتی ضمن تسلیت شهادت سردار حاج حسین همدانی و فرارسیدن ماه محرم با اشاره به این که در ماه محرم بزهکاری و رفتارهای ناشایست جامعه کاهش می یابد افزود:ماه محرم به اقتضای فضای معنوی که دارد مانع از ورود افراد به سمت کارهای نادرست می شود.

وی بر لزوم ولایتمداری در مقابله با دسیسه های دشمنان تاکید کرد و گفت:ماه محرم فرصت مغتنمی است تا اتحاد و انسجام و وحدت برگرفته از مبانی اسلام و فقهی را بخوبی نشان دهیم.

بخشدار اصلاندوز استفاده از روحانیون در مساجد در ایام عزاداری ماه محرم را از هیات امنا خواستار شد و گفت:عزاداران باید در عمل به اهداف امام حسین (ع) در قیام عاشورا با عزاداری های خوب و بدور از هرگونه خرافاتی مصمم تر باشند.

سرگرد محرم بنیادی فرمانده بسیج عشایری اصلاندوز نیز در سخنرانی خود با تسلیت شهادت سردار حاج حسین همدانی و فرارسیدن ماه محرم الحرام گفت:حضور پرشکوه و گسترده عزاداران در مساجد و هیاتها در راستای پیروی از منویات مقام معظم رهبری و مقابله با نقشه های بدخواهان نظام و دشمنان ضروری تر است.

وی همچنین از احداث 11 پایگاه مقاومت بسیج در سطح ناحیه عشایری اصلاندوز خبر داد و گفت:از این تعداد 9 پایگاه در روستاها و 2 پایگاه نیز در سطح شهر اصلاندوز احداث خواهد شد.

در پایان هیات امنای مساجد بر آمادگی خود برای برگزاری هرچه باشکوهتر برنامه های ایام عزاداری ماه محرم تاکید کردند.

ارسال نظرات