امام جمعه بیله سوار در مراسم استقبال از محرم:

تعدد شبیه خوانی، باعث کمرنگ شدن نماز ظهر عاشورا می شود

تعدد برنامه شبیه خوانی در چند نقطه از شهر باعث کم رنگ شدن نماز ظهر عاشورا خواهد شد.
کد خبر: ۸۵۸۰۴۰۱
|
۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از بیله سوار، حجت الاسلام قیاسی، امام جمعه بیله سوار در همایش استقبال از ماه محرم در مسجد جامع بیله سوار با اشاره به اینکه حادثه کربلا در همه مسایل حتی در تکوینات عالم نیز اثر گذاشت، گفت: در این روز(عاشورا) تمامی عناصر طبیعت و تمامی موجودات برای امام حسین علیه الاسلام گریه کرده اند.

امام جمعه بیله سوار ضمن تذکر و توصیه به دست اندرکاران عزاداری ایام عاشورا گفت: باید برپایی نماز و ادای واجبات در اولویت برنامه ها قرار گیرد.

وی افزود: اشاره به برنامه های دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی، اسراف نکردن و حفظ نعمت آب، استفاده از کالای ایرانی که باعث کم شدن آمار قاچاق می شود و برگزاری زیارت عاشورا از برنامه های دست اندرکاران عزاداری، مخصوصا روحانیت و پایگاه های مقاومت بسیج باشد.

حجت الاسلام قیاسی با بیان اینکه تعداد دسته شبیه خوانی باید کم شود افزود: تعدد برنامه شبیه خوانی در چند نقطه از شهر باعث کم رنگ شدن نماز ظهر عاشورا خواهد شد.

وی با اشاره به نظر اکثر علما و مجتهدین در رابطه با شبیه خوانی که بهتر است به ذکر مصیبت و عزاداری و انجام اعمال مخصوص روز عاشورا پرداخته شود گفت: جمع شدن هیت های مذهبی و دسته جات عزاداری باعث شکوه و عظمت دستگاه امام حسین علیه السلام در روز عاشورا خواهد شد.

امام جمعه بیله سوار گفت: شبیه خوان ها نباید از افراد آلوده و ناپاک باشند و مسئولان برگزاری این مراسم نیز به این گونه افراد اجازه خواندن شبیه را ندهند.

در ابتدای این مراسم آرام حلیم فرماندار شهرستان بیله سواز نیز از هیت های عزاداری خواست در ماه محرم رعایت حال مردم را داشته باشند.

وی ضمن خیرمقدم گویی از حضور مسئول دبرخانه کانون های مساجد استان اردبیل گفت: امروز(دوشنبه)دفتر نمایندگی کانون های مساجد شهرستان بیله سوار با حضور مسئولان افتتاح خواهد شد.

به گزارش مداحی استاد ارشد نوری از مداحان بنام و مشهور به فخرالذاکرین مداحان استان اردبیل نیز از دیگر برنامه های این همایش بود.

ارسال نظرات