رئیس سازمان بسیج مهندسان صنعتی:

رفع مشکلات در حوزه‌های خام فروشی توسط بسیج مهندسان پیگیری می‌شود

علی فضولی گفت: بررسی و رفع مشکلات در حوزه‌های خام فروشی، کمک به صنایع کوچک خانگی و کارگاهی، صنایع راکد و بحرانی، راه‌های تامین آب از جمله برنامه‌هایی بوده که توسط این نهاد پیگیری می‌شود.
کد خبر: ۸۵۸۰۸۶۹
|
۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردبیل، علی فضلوی در همایش اقتصاد مقاومتی با محوریت توسعه خوشه‌های صنعتی در اردبیل اظهار داشت: با توجه به موقعیت‌های منطقه‌ای و ظرفیت‌های موجود در کشور ایران، این توانایی را داریم که بازارهای صادرات کالا در کشورهای منطقه را که یک میلیارد نفر جمعیت داشته در دست بگیریم.

وی با اشاره به موقیعت استراتژیکی و جغرافیایی ایران گفت: داشتن 15 کشور همسایه برای کشورمان از جمله امتیازهایی بوده که معدود کشورهای جهان این امتیاز را دارند و با توسعه و گسترش روابط تجاری به بازارهای کشورهای پرجمعیت هند می‌توانیم از ظرفیت جمعیتی این گونه کشورها در مسیر صادرات کالاهای تولید داخل کشور استفاده کنیم.

رئیس سازمان بسیج مهندسان صنعتی در مورد دیگر ظرفیت‌های ایران برای توسعه اقتصادی افزود: داشتن دانش و فن آوری، نیروی انسانی ماهر، انرژی، مواد اولیه و سرمایه مالی از جمله مزیت‌هایی بوده که می‌تواند پیشرفت و توسعه کشور را رقم بزند اما در این حوزه با وجود داشتن چنین امتیازهایی نتوانسته‌ایم به پیشرفت‌های قابل قبولی دست یابیم.

فضلوی با تشریح دلایل محقق نشدن پیشرفت اقتصادی برای کشور بیان کرد:‌ ضعف فرهنگ کار و تلاش از جمله عوامل در این حوزه بوده به طوری که براساس برخی بررسی‌های انجام شده در اغلب خانواده‌های ایرانی یک نفر مشغول به فعالیت اقتصادی بوده و نان‌آور محسوب می‌شود و در کنار این امر کار مفید در ادارات و نهادهای کشور نیز 45 دقیقه تا یک ساعت برآورد شده است که باید ترویج فرهنگ کار و تلاش در جامعه با استفاده از آموزه‌های دینی و تاکیدات بزرگان مورد توجه باشد.

وی با اشاره به تهدیدها و تحریم‌های نظام سلطه علیه کشورمان بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان تلاش کردند تا با شیوه‌ها و ترفندهای مختلف در عرصه‌های نظامی و به شکل جنگ مستقیم و نیز به صورت غیرمستقیم از طریق هجمه‌های فرهنگی و اقتصادی انقلاب را از مسیر خود منحرف کنند.

رئیس سازمان بسیج مهندسان صنعتی پیروزی در 8 سال جنگ تحمیلی را در گرو پیروی از ولایت و مقاومت مردم و آن را الگویی برای مقابله با توطئه‌ها و جنگ نرم دشمنان دانست و اظهار کرد:‌ در زمینه‌های فرهنگی دشمنان تلاش زیادی کرده‌اند تا به ارزش‌های فرهنگی ضربه وارد کنند و هر چند در این زمینه آسیب‌های کوچکی به جامعه وارد شده اما نتوانسته‌اند به موفقیت‌های چندانی دست یابند و بعد از این نیز ملت ایران با تاسی از فرهنگ اهل بیت و عاشورا اجازه چنین امری را نمی‌دهند.

فضلوی تصریح کرد:‌ در عرصه اقتصادی نیز دشمنان تلاش کرده‌اند تا با تدارک تحریم‌های ظالمانه کشور را با مشکلاتی مواجه کنند که البته روی این حربه حساب ویژه‌ای باز کرده‌ بودند به طوری که هر کشوری به جز جمهوری اسلامی ایران با این تحریم‌ها مواجه می‌شد شکست می‌خورد اما ایران به لطف ایمان و مقاومت ملت و راهنمایی‌های مدبرانه مقام معظم رهبری و نیز تکیه بر توانمندی‌های داخلی این توطئه‌های دشمنان را نیز خنثی می‌کند.

وی تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی را تضمین‌کننده رشد و پیشرفت اقتصادی کشور دانست و افزود: سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی که توسط مقام معظم هبری ابلاغ شده باید مورد توجه مسئولان و مدیران کشوری قرار گرفته و برای تحقق آن تلاش همه‌جانبه‌ای داشته باشند.

رئیس سازمان بسیج مهندسان صنعتی با اشاره به اهداف و عملکرد سازمان بسیج مهندسان کشور بیان کرد: بررسی و رفع مشکلات در حوزه‌های خام فروشی، کمک به صنایع کوچک خانگی و کارگاهی، صنایع راکد و بحرانی، راه‌های تامین آب و تقویت کلینیک صنعت در استان‌های مختلف کشور از جمله برنامه‌هایی بوده که توسط این نهاد پیگیری می‌شود.

ارسال نظرات