مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان خبر داد:

حضور بیش از 900 مبلغ دینی در سیستان و بلوچستان

رییس سازمان تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان از وجود 900 مبلغ دینی در سطح سیستان وبلوچستان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۸۱۱۲۶
|
۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸

به گزارش خبرنگار خبر گزاری بسیج :حجه الاسلام عیسی بزمانی در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز برگزار شد به تشریح برنامه های این ایام در سطح استان پرداخت و از حضور مبلغین به منظور ترویج فرهنگ عاشورایی خبر داد و اظهار داشت: در ایام محرم  بیش از 900 مبلغ در سیستان و بلوچستان حضور خواهند یافت که از این تعداد 420 نفر مبلغین بومی و تعداد 500 نفر مبلغ غیر بومی هستند.

وی از برگزاری همایش "طلایه داران تبلیغ" که شب گذشته با حضور نماینده ولی فقیه در استان و مبلغ اعزامی خارج از کشور برگزار شد خبر داد و افزود: در این نشست مبلغین نسبت به آنچه که باید در مراسم و محافل مذهبی با توجه به مقتضیات استان پرداخته شود توجیه شدند.

حجه الاسلام بزمانی پرداختن به نقش آفرینی نخبگان و اقشار تاثیر پذیر جامعه و حساس کردن مردم نسبت به معضل اجتماعی مبارزه با مواد مخدر را از دیگر محورهای این همایش دانست و بیان داشت: توجه به سبک زندگی اسلامی، برطرف کردن شبهات دینی، توجه به مسایل مذهبی و احترام به مقدسات ادیان و مذاهب مختلف از دیگر اهداف برگزاری این همایش بود.

وی همچنین از برگزاری کارگاه آموزشی مبلغین در سازمان تبلیغات خبر داد و گفت: این کارگاه آموزشی به منظور اینکه مردم از مجالس و محافلی بهرمند شوند که کمترین آسیب را داشته باشد صورت گرفت.

وی از حضور 436 مداح مرد و 251 بانوی مداح در سطح استان خبر داد و تصریح کرد:  از حضور عزیزان روحانی در فضاهای مساجد و تکایای شهری و روستایی در جهت اجرای گفتمان دینی برای نسل جوان نیز استفاده خواهیم کرد.

وی با تاکید بر همکاری هیئات مذهبی با نیروهای انتظامی و نظامی بر توجه هیئات مذهبی  به تجمعات عاشورایی و نمایش باشکوه و عظمت علاقمندان به خاندان اهل(ع) بیت تاکید کرد.

حجه الاسلام بزمانی تجمعهات عاشورایی را در روز  5 و 6 محرم میدان سربازان گمنام امام زمان (عج) زیباشهر، 7 و 8 محرم را مسجد الزهرا(س) آزادگان و 9 و 10 محرم را گلزار شهدای زاهدان اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه تاسوعای حسینی مصادف با روز جمعه است ختم عزاداری ها را به سمت مصلی و شرکت در نماز جمعه دانست و اذعان داشت:  تعدا هیئات مذهبی بیش از 786 هیئت است که در سیستان و بلوچستان مستقر هستند.

ارسال نظرات