مدیر کل پست استان اردبیل:

پست همچنان جایگاه خود را حفظ نموده است

پست به عنوان عامل مهم توسعه اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در جهان شناخته شده است.
کد خبر: ۸۵۸۱۴۵۱
|
۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، احمد عبداللهی، مدیر کل پست استان اردبیل در نشست خبری به مناسبت هفته پست که با حضور خبرنگاران در اداره پست اردبیل برگزار شد با اشاره به جایگاه پست در جامعه امروزی گفت: پست به عنوان عامل مهم توسعه اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در جهان شناخته شده است و علیرغم پیشرفت تکنولوژی و استفاده از وسایل ارتباطی نوین از قبیل اینترنت، تلفون ثابت و همراه و ... پست همچنان جایگاه خود را حفظ نموده است.

عبداللهی در ادامه افزود: اداره کل پست استان اردبیل با برخورداری از 506 نقطه تماس پستی 190 نفر نیروی انسانی و با بهره گیری از آخرین فناوری های اطلاعاتی توانسته از مهر ماه سال گذشته تا مهر ماه سال جاری با کمترین هزینه حدود 5063363 میلیون مرسوله را در واحد های استان قبول و پس از آماده سازی به سایر نقاط کشور ارسال نماید ضمن اینکه در همین مدت حدود 4974202 میلیون مرسوله را در سطح استان توزیع نموده است.

وی اشاره ای نیز به بهبود عملکرد پست داشت و تصریح کرد: با هدف توسعه فضا های پستی و امکان دسترسی بیشتر مردم به سرویس های جدید پستی، پست استان توانسته است با بهبود پوشش مساحتی هر واحد پستی به میزان 36 کیلومتر مربع دست یابدکه تا پایان سال جاری با ایجاد واحد های پستی روستایی و شهری طبق برنامه مصوب این رقم به 32 کیلومتر مربع بهبود خواهد یافت. این در حالی است که میانگین پوشش مساحت هر واحد پستی کشور 93.24 کیلومتر مربع است.

مدیر کل پست استان اردبیل در پایان سخنان خود گفت: عرضه خدمات پستی در بیش از 320 دفتر ICT روستایی، 112 دفتر ICT شهری (پیشخوان دولت) که میزان اشتغال زایی آن در بخش خدمات پستی نیز بر اساس تصویب نامه مصوب خواهد بود که البته در صورت عملی شدن مصوبات کمیسیون اصل 138 قانون اساسی مبنی بر واگذاری امور به دفاتر پیشخوان دولت این میزان نیز به چندین برابر قابل افزایش است.

ارسال نظرات