امام جمعه خرم آباد:

برخی افراد ساده لوح به بهانه های واهی می خواهند زمینه را برای نفوذ آمریکا فراهم کنند

امام جمعه خرم آباد گفت: برخی افراد ساده لوح به بهانه های واهی می خواهند زمینه را برای نفوذ آمریکا فراهم کنند.
کد خبر: ۸۵۸۱۵۴۴
|
۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت الاسلام سید احمد میرعماد در خطبه های نماز جمعه خرم آباد در مصلای الغدیر این شهر گفت: رهبر معظم انقلاب برای حفظ منافع کشور اجازه مذاکره هسته ای را به مسئولان دادند و بعد از آن فرمودند که مذاکره با آمریکا در موضوعات دیگر ممنوع است؛ اما برخی افراد ساده لوح به بهانه های واهی می خواهند زمینه را برای نفوذ آمریکا فراهم کنند

وی با بیان اینکه این افراد می گویند که اگر با آمریکا رابطه نداشتیم از حیث اقتصادی و دیگر مسائل ضربه می خوریم غافل از اینکه آمریکا به دنبال شیطنت و مقابه با انقلاب و نفوذ است و می خواهند سرنوشت ملت ما را دوباره به دست بگیرند افزود: امروز خطر اصلی برای کشور همین گروه اندگ ابلح و ساده لوح هستند که چشمشان به آمریکا است؛ اما همین  افراد روزی پشیمان خواهند شد چون آمریکا هم به آنها رحم نمی کند.

امام جمعه خرم آباد گفت: آمریکا برای هیچ کشوری در نیا خیری نداشته است و با این حال منطق ما در مذاکره با آمریکا همان منطق مذاکره امام حسین با یزید است؛ بنابراین هیچ گاه زیر بار ذلت رابطه با آمریکا نمی رویم.

میرعمادی در ادامه با اشاره به هشدارهای رهبر معظم انقلاب در خصوص خطرات جنگ نرم و استحاله نظام از راه تغییر باورها و سست کردن ایمان مردم به ویژه نسل جوان اظهار کرد: در همین راستا امروز آمریکا با تهمت هایی که به جمهوری اسلامی ایران می زند به دنبال این است که کشورمان را ناقض حقوق بشر معرفی می کند و از طرفی تلاش می کنند که در آستانه انتخابات با ایجاد نارضایتی عمومی وضعیت کشور را بحرانی نشان دهند.

وی بیان کرد: دشمنان خارجی و معاندان داخلی ساده لوح بدانند که تا زمانی که  رهبری تیزبین، با بصیرت و دوراندیش در راس کشور قرار دارد و و مردم با بصیرت همیشه در صحنه حاضر هستند تمام توطئه های دشمنان با شکست مواجه خواهند شد.

امام جمعه خرم آباد در ادامه با اشاره به اینکه قیام امام حسین(ع) برای حفظ دین بوده است گفت: برای حفظ دین باید به مانند امام حسین (ع) قیام و بذل جان و مال کرد.

وی با بیان اینکه عزت مندی و تسلیم ناپذیری در برابر دشمن درسی است که باید از قیام عاشورا بگیریم افزود:  امام حسین(ع) غافله سالار عزت و کرامت انسانی است.

امام جمعه خرم آباد گفت: امام حسین (ع) برای اینه زیر باز ذلت بیعت با یزید نرود با ایستادگی و تسلیم ناپذیری به یزید دست بیعت نداد.

میرعمادی بیان کرد: درس امام حسین (ع) درس ایستادگی و ذلت ناپذیری است؛ بنابراین تا زنده ایم باید زندگی با عزت داشته باشیم و  هرگز اجازه ندهیم که نان، اقتصاد و فرهنگمان توسط ظالمین تعیین تکلیف شوند.

وی با تاکید بر اینکه سزاوار است که عزاداری برای امام حسین (ع) با شکوه برگزار شود ادامه داد: عزاداری برای امام حسین (ع) باید همراه با موعظه و سخنرانی باشد تا عزاداری ها در رفتار و اخلاق عزادران تاثیر گذار باشد.

امام جمعه خرم آباد در بخش دیگری از سخنان خود شهادت سردار حسین همدانی از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس و حبیب انقلاب را تسلیت گفت و گفت: این شهید والا مقام هم در هشت سال دفاع و مقدس و هم در مبارزه با فتنه گران از خود رشادت نشان داد و نهایتا در جریان مبارزه با تکفیری های داعش در سوریه به شهادت رسید.

میرعمادی همچنین با اشاره به قرار گرفتن در آستانه یکمین سالگرد درگذشت آیت الله مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: هر کجا که کاری زمین می افتاد آیت الله مهدوی کنی آن را بر دوش می گرفت.

لازم به ذکر است؛ نمازگزاران خرم آبادی پس از اقامه نماز جمعه در راهپیمایی که در راستای لبیک به سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در انجام فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر انجام شد شرکت کردند.


ارسال نظرات
آخرین اخبار