همایش شیرخوارگان حسینی در اردبیل برگزار شد

همزمان با 40 کشور دنیا و سراسر ایران، همایش شیرخوارگان حسینی در اردبیل برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۸۱۵۷۳
|
۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ،‌ همایش شیرخوارگان حسینی صبح امروز در حسینیه ثارالله،‌ سالن شهید آسمانی مجموعه تختی اردبیل و امام زاده سید صدرالدین اردبیل برگزار شد و مادران اردبیلی به یاد حضرت علی اصغر(ع) نوزادان شیرخواره خود را آماده سربازی و قربانی این طفل 6 ماهه کردند.

در این مراسم مادران به یاد مظلومیت حضرت علی اصغر(ع) کودکان خود را در آغوش گرفته و نوای لالایی سر دادند و هم ناله با زنان کربلا برای قربت و مظلومیت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) گریستند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه اردبیل در این مراسم با اشاره به اینکه مهم‌ترین پیام عاشورا صبر و استقامت، حجاب و عفاف، غیرت و وقار بود،‌ اظهار داشت: بانوان و مادران امروزی باید در زندگی روزمره این پیام‌های عاشورا را الگوی خود قرار دهند.

حجت‌الاسلام حسین نوری بیان کرد: دشمنان استکبار جهانی در صدد ضعیف جلوه دادن فرهنگ عاشورا و کربلا در ایران هستند و با ایجاد برنامه‌های مختلف در شبکه‌های ماهواره‌ای و فضاهای مجازی می‌خواهند فلسفه فرهنگ ناب عاشورا را از ما بگیرند که باید در این زمینه هوشیاری لازم را داشته باشیم.

وی با اشاره به رشادت‌ها و صبر و استقامت حضرت زینب(س) در حادثه کربلا گفت: مادران امروزی باید صبر و شجاعت حضرت زینب(س) را الگوی خود قرار دهند و در عمل به سیره ناب آن حضرت توجه داشته باشند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه اردبیل تصریح کرد: مهم‌ترین وظیفه ما در عرصه کنونی ادامه نهضت حسینی و عاشورا است همان طور که نقش زنان در تاریخ عاشورا بی بدیل بود امروز نیز زنان نقش بسیار مهمی در ادامه نهضت و عاشورای حسینی دارند.

ارسال نظرات