امام جمعه موقت اردبیل:

آمریکا قابل اعتماد برای مذاکره نیست

کشور آمریکا در طول تاریخ جنایت‌های بسیار بزرگی را علیه کشورهای مسلمان و اسلامی انجام داده است که کودکان، زنان و مردان بی‌گناه را کشته و این کشور در مجامع بین‌المللی از حقوق بشر حمایت می‌کند.
کد خبر: ۸۵۸۱۵۷۵
|
۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، حجت‌الاسلام سید حسن عابدیان در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان اردبیل اظهار داشت: کشور ایران در طول تاریخ نشان داده که هر موقع به توان داخلی تکیه کند به موفقیت‌ها و پیشرفت‌های قابل توجهی دست می‌یابد و بدون آمریکا تمام نقاط کشور با موفقیت اداره می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کشور ایران اهل مذاکره با منطق است، گفت: ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مذاکرات زیادی را با کشورهای مختلف انجام دادیم ولی با دوگانگی که در کشور آمریکا وجود دارد این کشور قابل اعتماد برای مذاکره نیست.

امام جمعه موقت اردبیل افزود: متأسفانه برخی‌ها مذاکره حضرت امام حسین(ع) با ابن سعد شبیه مذاکره ایران و آمریکا می‌دانند و این در حالی است که امام حسین(ع) در دیدار با ابن سعد وی را نصیحت کرده و هیچ درخواستی نداشته، در حالی که در مذاکره ایران و آمریکا خواسته‌ها و مطالبات زیادی وجود دارد.

عبادیان تصریح کرد: ما هیچ مشکلی در کشور نداریم که آمریکا بتواند آن را برطرف کند و در هیچ بحثی به آمریکا نیازی نداریم و آمریکا در ذات خود مشکلات فراوانی داشته و ضرورتی برای مذاکره با این کشور وجود ندارد.

وی بیان کرد:‌ علی‌رغم اینکه جزئیات برجام در مجلس شورای اسلامی توسط نمایندگان مجل به تصویب رسیده است و بعد از پسابرجام راه‌های زیادی وجود دارد که کشورهای غربی و استکبار جهانی به دنبال توطئه علیه ایران بوده که باید در این زمینه هوشیاری لازم را داشته باشیم.

امام جمعه موقت اردبیل با اشاره به اینکه یکی از ضرورت‌های مهم بعد از تصویب جزئیات برجام وحدت و همدلی و تعامل دولتمردان و مجلس است، گفت: نباید با برخی کارهای اشتباه خوراکی برای دشمن درست کنیم که دشمن منتظر اختلاف و تفرقه‌افکنی در بین دولت مردان است.

عبادیان افزود: کشور آمریکا در طول تاریخ جنایت‌های بسیار بزرگی را علیه کشورهای مسلمان و اسلامی انجام داده است که کودکان، زنان و مردان بی‌گناه را کشته و این کشور در مجامع بین‌المللی از حقوق بشر حمایت می‌کند.

وی با اشاره به جنایت های آل سعود و اسرائیل در حمله به فلسطین اشغالی و یمن بیان کرد:‌ آمریکا نیز از جنایت‌های آل سعود و اسرائیل حمایت می‌کند و متأسفانه خون مردم یمن و فلسطین توسط این دشمنان ریخته می‌شود.

ارسال نظرات