برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در شهرستان بیجار

همزمان با سراسر کشور، همایش شیرخوارگان حسینی در دومین روز از ماه محرم و نخستین جمعه از این ماه در مسجد جوادالائمه شهرستان بیجار برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۸۱۶۲۷
|
۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، همزمان با سراسر کشور، همایش شیرخوارگان حسینی در دومین روز از ماه محرم و نخستین جمعه از این ماه در مسجد جوادالائمه با حضور مادران و طفلان شیرخواره‌شان و برنامه های سخنرانی و روضه خوانی برگزار شد و مادران بیجاری و طفلان شیرخوار همنوا با لالایی رباب در غربت و مظلومیت مولایشان حضرت ابی‌عبدالله الحسین اشک ماتم ریختند.

حجت‌الاسلام ذبیح‌الله میرزایی در این مراسم ضمن تسلیت به مناسبت ایام عزاداری ماه محرم، گفت: نه تنها در ایران اسلامی، بلکه در دیگر کشورها نیز این همایش برگزار می‌شود و پیام آن در سطح دنیا ادامه راه امام حسین (ع) و قیام کربلا است.

وی تصریح کرد: این اجتماع عظیم در ترویج راه امام حسین(ع) تاثیرگذار است.

وی حضرت علی‌اصغر(ع) را سند مظلومیت امام حسین(ع) بیان کرد و گفت: مادران به این نیت به فرزندان خود شیر دهند که ادامه دهنده راه و قیام امام حسین(ع( بوده و فدای آن حضرت شوند.

این روحانی حوزه و دانشگاه با بیان اینکه این همایش دربردارنده سه پیام اصلی است، گفت: دفاع از جبهه حق و حقانیت یکی از اصلی‌ترین پیام‌های این همایش است.

وی ادامه داد: امروز بین حق و باطل جنگ است و باطل با تمام تجهیزات و امکانات برای از بین بردن حق و حقانیت به میدان آمده است همان گونه که یزدو یزیدیان سعی داشتند قرآن، سنت، و سیره نبی اکرم را از میان بردارند.

این روحانی بیجاری دومین پیام این همایش و جایگاه مهم مادران و فرزندآوریو شیردهی خواند و گفت: این فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «فرزندمحوری مجاهدت بزرگی است» بیانگر اهمیت فرزندآوری به عنوان مجاهدت در راه خدا است.

ارسال نظرات