عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس عنوان کرد:

خروج از رکود مستلزم برنامه‌ای مدون / ضرورت تزریق نقدینگی به صنعت

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: خروج از رکود نیازمند تزریق پول به تولید و برنامه‌ای مدون است.
کد خبر: ۸۵۸۱۷۱۳
|
۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، سیدشریف حسینی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص راهکارهای دولت برای خروج از رکود در زمان قبل و بعد از توافقات برجام گفت: خروج از رکود نیاز به تزریق پول و تسهیلات به واحدهای تولیدی دارد.

وی افزود: تزریق نقدینگی به طور طبیعی تورم را به همراه دارد و از طرفی رونق اقتصادی را ایجاد می‌کند اما باید تورم و رونق اقتصادی به گونه‎ای تعریف شود که تورم حداقل داشته باشیم ضمن اینکه اشتغال‌زایی و خروج از رکود نیز حاصل شود.

حسینی در خصوص دارایی‌های بلوکه شده کشور اظهار داشت: با توجه به وضعیت موجود، دولت باید بتواند برنامه ای مدون برای تزریق نقدینگی به تولید و صنعت به منظور خروج از تورم را داشته باشد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن همچنین گفت: در حال حاضر دولت برنامه‌ اینکه تزریق نقدینگی در کدام بخش‌ها انجام شود و در چه بخش‌هایی نباید انجام شود را در دستور کار خود قرار داده و در حال انجام است.

وی تصریح کرد: برنامه‌های دولت برای خروج از رکود در حال حاضر شامل بسته‌های حمایت از تولید است و ما امیدواریم که بعد از توافق قطعی، برنامه‌های آماده و مدون دولت اجرایی و شاهد خروج از رکود و ایجاد رونق اقتصادی در کشور باشیم.
ارسال نظرات