امام حسین (ع) مبارزه با ظلم را در همه اعصار برجسته ساخت

امام جمعه سنندج گفت: امام حسین (ع) با قیام خود درس بزرگ آزادگی، ایثار و جوانمردی را به تمامی جهانیان داد و مبارزه با ظلم و ظالم را در همه اعصار برجسته ساخت.
کد خبر: ۸۵۸۱۸۳۳
|
۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، ماموستا عبدالرحمن خدایی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر سنندج که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم، افزود: قیام امام حسین(ع) سرشار از درس های بزرگی برای مسلمانان است که باید همواره مورد توجه باشد و ما امروز از درس های این قیام الگوبرداری کرده و آن را در زندگی فردی و اجتماعی خود مورد توجه قرار دهیم.

وی اظهار کرد: رعایت شان ماه محرم توسط تمامی مذاهب الزامی است و باید در این ماه فرایض دینی مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

امام جمعه سنندج افزود: امام حسین (ع) با قیام خود درس بزرگ آزادگی، ایثار و جوانمردی را به تمامی جهانیان داد و مبارزه با ظلم و ظالم را در همه اعصار برجسته ساخت.

ماموستا خدایی با اشاره به حرکات ضد بشری و ضد دینی در برخی از کشورها و با نام اسلام و قرآن، ادامه داد: متاسفانه در برخی از کشورهای اسلامی شاهد وقوع حوادث تلخ و نگران کننده‌ای به نام دفاع از دین مبین اسلام هستیم و باید همگان این مهم را مد نظر داشته باشند که این افراد هیچ ارتنباطی با اسلام ناب محمدی نداشته و ندارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اشاره کرد و تاکید کرد: جامعه ای که در راستای انجام فریضه مهم امر به معروف حرکت کند، یقیناً رستگار می شود که در این راستا نقش علما و روحانیون کلیدی و برجسته است.

نماینده مردم کُردستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه به اهمیت نظافت در دین مبین اسلام تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: عدم رعایت نظافت فردی و اجتماعی از دیگر جلوه‌های منکری است که امروزه در زوایای مختلف می‌توان آن را مشاهده کرد.

ماموستا خدایی در پایان با تاکید بر حفظ وحدت و همبستگی مسلمانان، یادآور شد: ترویج آموزه‌های دینی در جامعه و به ویژه نسل جوان راهگشای مشکلات و چراغ راه آنهاست.

نمازگزاران سنندجی بعد از اقامه نماز جمعه در حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر با سردادن شعارهایی راهپیمایی کردند.

راهپیمایی نمازگزاران با قرائت قطعنامه حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر و قدردانی از مجلس شورای اسلامی به دلیل تصویب قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در سال جاری، به پایان رسید.

ارسال نظرات