شیرخوارگان کوثری با طفل شش ماهه امام حسین (ع) همنوا شدند

همزمان با سراسر کشور و در اولین جمعه ماه محرم شیرخوارگان شهر گیوی (کوثر) همراه با مادران خود با طفل شش ماهه ابا عبدالله الحسین (ع) حضرت علی اصغر (ع) همنوایی کردند.
کد خبر: ۸۵۸۱۸۸۶
|
۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کوثر، این مراسم معنوی که در مسجد جامع شهر گیوی برگزار شد؛ مادران عزادار حسین (ع) با پوشاندن لباس های سفید و سربند سبز به پیشانی نوزادان خود اشک ماتم ریخته و با طفل شش ماهه ابا عبدالله الحسین (ع) حضرت علی اصغر (ع) همنوایی کردند.

در این همایش مداحان و مرثیه سرایان در غم اهل بیت (ع) و به یاد حضرت علی اصغر (ع) مدیحه سرایی کردند و عزاداران با زدن بر سر و سینه عشق و ارادت خود را به اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش نشان دادند.

مادران عزادار حسینی نیز در این آیین باشکوه با خواندن لالایی یاد شهید خردسال دشت کربلا حضرت علی اصغر (ع) را گرامی داشتند و با یک دست فرزندان خود را بالای سر گرفته و مظلومیت امام حسین(ع) را فریاد زدند.

فضای مسجد جامع گیوی آن چنان رنگ و بوی معنویت به خود گرفته بود که هر کسی وارد این فضا می شد بی اختیار اشک از چشمانش سرازیر می شد و به سر و سینه خود می زد.

هوای ابری صبح امروز شهرستان کوثر نیز حزن و اندوه این آیین را بیشتر کرد گویی که آسمان نیز عزادار کوچکترین قربانی کربلاست.

حضرت علی اصغر (ع) طفل شیرخوار حضرت امام حسین (ع) است که بر اساس گفته های تاریخ در صحرای کربلا با لب تشنه و بر روی دستان پدر بزرگوارشان امام حسین (ع) به شهادت رسید.

ارسال نظرات