رییس بسیج رسانه کشور:

شبکه های اجتماعی باعث افت تحصیلی می شوند

رئیس بسیج رسانه کشور گفت : اعتیاد به اینترنت نگران کننده است چرا که محتوای برنامه های آن مبتذل می باشد و شبکه های اجتماعی باید محدود و فیلتر شود همچنین 70 درصد از دانش آموزانی که در شبکه های اجتماعی حضور دارند با افت شدید تحصیلی مواجه شده اند.
کد خبر: ۸۵۸۲۱۰۱
|
۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳

مسعود بصیری  در همایش استانی چالش های فضای مجازی در تعلیم و تربیت افزود: در کشورهای اروپایی از جمله آمریکا دانش آموزان اجازه ورود به شبکه های اجتماعی را ندارند و اما ورود به این شبکه ها در کشور ما آزاد است. 

وی تاکید کرد: 70 درصد از دانش آموزانی که در شبکه های اجتماعی حضور دارند با افت شدید تحصیلی مواجه شده اند و پایداری درسی ندارند.

 رئیس بسیج رسانه کشور گفت: با تاثیر منفی شبکه های اجتماعی به لحاظ تربیتی و تحصیلی برای دانش آموزان باید این شبکه ها محدود شود. 

بصیری با بیان اینکه 160 کانال ماهواره ای رایگان وجود دارد، اظهارکرد: همه این شبکه ها به زبان فارسی است و هدفی جز لطمه زدن به اعتقادات و دین اسلام در بین مسلمانان ندارند.  وی افزود: دانش آموزانی که به اینترنت یا ماهواره دسترسی پیدا کرده اند از منزل بوده است چرا که بیشترین وقت آزاد فرزندان در خانه است. 

رئیس بسیج رسانه کشور بر محدود کردن این شبکه های مبتذل در منازل نیز تاکید کرد و متذکر شد: تعلیم و تربیت و شبکه های مجازی دو مقوله کاملا متضاد است و این شبکه ها موجب بی ثمر شدن نتیجه تربیت و تعلیم می شود.  بصیری با اشاره تاثیر منفی شبکه های مجازی بر زندگی زوجین اظهارکرد: 68 درصد طلاق ها در 150 کشور دنیا به دلیل رابطه یکی از زوجین با شخص دیگری در این شبکه هاست. 

وی بر لزوم هوشیاری تک تک والدین و افراد جامعه تاکید کرد و افزود: باید همه شبکه های اجتماعی غربی محدود و فیلتر شود تا تلاش در راه تعلیم و تربیت فرزندان اثر مثبت خود را داشته باشد. 

رئیس بسیج رسانه کشور گفت: در مدت هشت سال دفاع مقدس مقاومت کردیم و کشور تهدید نشد چرا که در آن زمان نگرش ها، وابستگی و دلبستگی ها تغییر نکرده بود و الان این مقوله ها تغییر کرده است.

ارسال نظرات