استاندار اردبیل:

بسیج سازندگی خلخال در راستای اقتصاد مقاومتی عملکرد مناسبی دارد

تسهیلات ارائه شده اقتصاد مقاومتی در شهرستان خلخال توسط بسیج سازندگی سپاه این شهر عملکرد قابل قبولی دارد
کد خبر: ۸۵۸۲۶۸۸
|
۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، مجید خدابخش عصر امروز در آئین کلنگ زنی روکش لاستیک خودروهای سنگین که با سرمایه گذاری گروه صنعتی بارز در شهرک صنعتی این شهر برگزار شد اظهار داشت: تسهیلات ارائه شده اقتصاد مقاومتی در شهرستان خلخال توسط بسیج سازندگی سپاه این شهر عملکرد قابل قبولی دارد و در این راستا در بخش خورش رستم رشد چشمگیری را شاهد بودیم و نیاز است با ادامه حمایت های همه جانبه بتوانیم به سمت رشد و آبادانی و اشتغال در استان قدم برداریم.

وی تصریح کرد: مزارع کشت زعفران در بخش خورش رستم خلخال نسبت به سال گذشته همین محصول، تولید مناسبی دارد و در بازدید از عملیات کشت این محصول در نظر داریم پسته و محصولات دیگر را در این شهرستان و استان گسترش داده و کشاورزان را با کشت این محصولات به ثروت مناسب کشاورزی برسانیم.

استاندار اردبیل افزود: در بخش خورش رستم با ارائه تسهیلات بانکی اقتصاد مقاومتی توسط صندوق قرض الحسنه کارآفرینی امید خلخال به 110 خانوار بالغ بر 10 میلیارد ریال وام اعطاء شده است که براساس تعهدات، کشاورزان موظف شده اند کشت محصول زعفران را در این منطقه رونق داده و در برداشت انبوه آن با حمایت دولت قدم بردارند.

خدابخش بیان داشت: کشاورزان در کاشت و برداشت محصولات زعفران خود که یکی از نمونه های باکیفیت این محصول نسبت به سایر محصولات مشابه می باشد دارای ارزش صادرات نیز بوده که کشاورزان در این راستا باید ضمن فرآوری و بسته بندی مناسب بتوانند به اشتغالزایی و کسب درآمد کرده و به سمت اشتغال در روستاها حرکت کنند.

وی با بیان اینکه کاشت محصول زعفران در بخش شاهرود خلخال نیز قابل بهره برداری است افزود: پیوند درخت پسته و زعفران در منطقه خلخال فکر معقول و منطقی بوده و دولت نیز از این طرح های کشاورزی حمایت همه جانبه می کند و امید داریم کشاورزان با آماده سازی خاک خود به کاشت و برداشت این محصول بپردازند.

استاندار اردبیل ادامه داد: شهرستان خلخال به سمت توسعه و آبادانی می رود و با روی به کار آمدن دولت تدبیر و امید، شاهد به بهره برداری رسیدن طرح های مختلف در این شهرستان هستیم و این نوید را به همشهریان خلخال می دهیم که در آینده نزدیک شاهد افتتاح جاده فیروزآباد و سد بفراجرد در خلخال، سد گیوی و بیمارستان حضرت امام خمینی (ره) کوثر را شاهد خواهیم بود.

خدابخش استاندار اردبیل اظهار کرد: در تلاش هستیم با جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی بتوانیم دغدغه های خانواده های خلخال را پاسخگو باشیم و با ایجاد زمینه اشتغال در این شهرستان دین خود را به جوانان این منطقه ادا نماییم و در این خصوص هماهنگی خوب بین دستگاهها عالی بوده و انتظار داریم بیش از پیش این همدلی و همزبانی در استان جاری و ساری شود تا به چشم انداز 1404 ترسیمی مقام معظم رهبری دست یابیم.

ارسال نظرات