خبرهای داغ:
سردار فضلی در اهواز:

شهید همدانی براساس مستندات خوزستانی است/ اردوهای راهیان نور حج بصیرتی هستند

جانشین رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور گفت: شهید همدانی زادگاهش خوزستان و شهرستان آبادان است، پدر این شهید در پالایشگاه آبادان مشغول بود و در ابن شهرستان به خاک سپرده شده است.
کد خبر: ۸۵۸۲۹۶۰
|
۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خوزستان:

سردار علی فضلی در همایش تجلیل ازخادمان شهدا در اهواز با تجلیل از جایگاه شهدای مدافع حرم خوزستانی به ویژه شهید حسونی زاده و شهید مختاربند اظهار داشت: سومین شهیدی که در مستندات به این نتیجه رسیدیم که خوزستانی است، حبیب سپاه اسلام سردار شهید حسین همدانی است.


وی افزود: شهید همدانی زادگاهش خوزستان وشهرستان آبادان است، پدر این شهید در پالایشگاه آبادان مشغول بود و در ابن شهرستان به خاک سپرده شده است. این شهید کسی است که اگر بخواهیم در جملات کوتاه وصف کنیم کسی است که در نقاط حساس و در زمان حساس انقلاب یعنی دوران خلق عرب، خلق کرد وفتنه 88 یار امام خامنه‌ای بود و در دفاع مقدس صاحب توفیقات فراوانی شده است.

جانشین فرمانده بسیج مستضعفان گفت: کمتر کسی راداریم که توفیقاتی در جنگ سخت، جنگ نیمه سخت و جنگ نرم به دست آورده است. شهیدهمدانی هم جزوی از این استان ولایت مدار است.

وی بیان کرد: بعد از دفاع مقدس لازم بود که شرایط بازدید از کربلای ایران را فراهم کنیم. بخش‌های مختلفی حفظ شد و تا چند سال بعد یک سامانه‌ای پیدا شد که در انتهای اسفند و اوایل فروردین عمدتاً کاروان‌های راهیان نور و آحاد مردم در دو قالب سازماندهی شده و خود جوش حاضر شوند.

سردار فضلی عنوان کرد: در یک نگاه می‌بینیم که امام خامنه‌ای درباره شبیخون فرهنگی تذکر دادند و این از دو دهه پیش علیه ملت ایران به راه افتاد. نتیجه آنها براندازی نرمی بود که تیر 78 دنبال کردند.

وی هجمه فرهنگی سنگین دشمنان اسلام در فتنه 88 را بزرگ ترین حادثه بعد از انقلاب اسلامی برشمرد و اظهار داشت: این شبیخون‌ها،ناتوهای فرهنگی به یک جنگ نرم رسید. این بزرگ ترین هجمه به ایران بود که هر 4زاویه قبل را در پی خود داشت.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه امام خامنه‌ای فرمودند: فتنه بزرگ، عمیق و بی بدیلی که در تاریخ کم شبیه اش را داریم مگردر تاریخ اسلام، گفت: حال مقام معظم رهبری در نگاه فرهنگی خودشان 2 موضوع را بیشترمورد توجه دارند؛ نخستین کار، کار برای شهدا و به ویژه شهدا گمنام و دوم بحث راهیان نور.

وی بیان کرد: این پیام مقام معظم رهبری تکلیف آور برای همه است که امروز بیش از 200 هزار نفر کادر انقلاب اسلامی بزرگ ترین عملیات فرهنگی بالای 5 میلیون زائر کربلاهای ایران را در قالب راهیان نور راهبری می‌کنند. ما مفتخر به اجرای فرمان ولی هستیم. آن روزی که تصمیم گرفته میشد این عرصه را با میدان داری عزیزان بسیجی اداره کنیم کسی به غیر از سردار شاهوارپور فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان پای کار نیامد چرا که این کار بیداری شبانه روزی دارد و هجمه‌هایی در پی دارد.

سردار فضلی عنوان کرد: خوشبختانه در خوزستان این احساس تکلیف به آنه ا منتقل شد و نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، ارتش، سپاه و بسیج و نمایندگان پای کار آمدند و همه ظرفیت‌های خود را به کار گرفتند.

وی افزود: در حوزه راهیان نور امروز به نگاه بلندی نیاز داریم و برای عملیاتی شدن این نگاه کارها آغاز شد. وقتی زیرساخت‌ها رابررسی می‌کردیم دیدیم اسکان بیش از 10 هزار و 900 نفر میسر نیست و ریان نور بایددر طول ایام سال باشد.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: امروز به حداقل هایی رسیدیم و خوزستان به یک سامانه قوی برخوردار شد و اگر در سال 87 همه غرب و شمال غرب توانستند 400 هزار نفر زائر داشته باشند، توانستیم در سال 87 یک میلیون و 400 هزار نفر اعزام شدند در سال گذشته رسیدیم به بالای 5 میلیون زائر وحالا به این می رسیم که وقتی حکام وقت نمی‌گذاشتن ائمه ما به زیارت کربلا بروند برای خود نائب می‌گرفتند.

وی بیان کرد: امروز مسیر زیارت کربلا ازکربلاهای ایران می‌گذرد و حماسه اربعین رقم می‌خورد و این یک حج بصیرتی است. امروز بخشی از زیارت فراهم است و ببینید چقد جوان با این سفر خودساخته شدند و این نشان از ارزش کار خدام زائران است.

سردار فضلی تأکید کرد: خوزستان و نفس‌های گرم خادمان حرمش امروز زمینه را برای زیارت فراهم کردند که امسال برای سفر 6 میلیون نفر برنامه ریزی شده و با عنایت خداوند امکان اسکان 110 هزار و 250 نفر در خوزستان وجود دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها