حجت الاسلام مهدوی نژاد در واکنش به اجرای «اپرای عاشورا»:

چرا با غیرت مردم بازی می کنند؟!

سخنران برجسته یزد در مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله با اعتراض به اجرای «اپرای عاشورا» در تهران اظهار داشت: اینجا پای دین در میان است؛ مگر معاون هنری وزارت ارشاد مساله شرعی نمی داند؟!
کد خبر: ۸۵۸۲۹۸۷
|
۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، شب گذشته(یکشنبه) حجت الاسلام مهدوی نژاد رئیس هیات انصار ولایت دارالعباده استان یزد در سخنانی پیرامون حب و بغض، با اعتراض به اجرای «اپرای عاشورا» در تهران، اجرای آن را دهن کجی به مقدسات و اعتقادات مردم خواند و اظهار داشت: بنده زمانی که این مساله را فهمیدم، آرام و قرار خود را از دست داده ام؛ چرا باید در تهران و ام القرای اسلام، کنسرتی با تک خوانی زن برای امام حسین برگزار کنند!
مهدوی نژاد خطاب به آحاد جامعه گفت: عموم مردم غیور و دین دار و هر کسی که تریبونی در دست دارد باید به این مطلب اعتراض کنند و در یزد هم هنرمندان یزدی با بیانیه و اعتراض، از این لکه ننگ برائت جویند تا بساط اینگونه اهانت ها جمع شود.
وی با تاکید بر اینکه گریه ای که نهی از باطل نکند بی ارزش است، از هیئت ها و منبری ها نیز خواست این مطلب را محکوم کنند و افزود: اینجا پای دین در میان است و بیان بنده سیاسی نیست؛ مگر معاون هنری وزارت ارشاد مساله شرعی نمی داند؟! چرا با غیرت مردم بازی می کنند؟ فتنه 88 را مردم جمع کردند و بقیه فتنه ها هم باید با حضور مردم جمع شود؛
قابل ذکر است که اجرای «اپرای عاشورا» یکی از تازه‌ترین آثار ارکستر سمفونیک تهران با آوازخوانی شبیه تک‌خوانی خواننده زن این گروه است که در روزهای محرم‌الحرام امسال در تهران اجرا می شود.
بنظر می‌رسد معاون هنری ارشاد که همواره به حرکت‌های آوانگارد از نوع هنجارشکن و محیرالعقول علاقه دارد این‌بار مرتکب اشتباه بزرگی شده است که قابل بخشش و جبران نیست.
بعد از حاشیه‌سازی‌های متعدد مرادخانی در ماه‌های گذشته که همواره با سکوت و یا حمایت وزیر ارشاد همراه بود، باید دید علی جنتی چه پاسخی برای جریحه‌دار کردن اعتقادات مردم توسط معاون هنری‌اش دارد؟
ارکستر سمفونیک تهران به رهبری نصیر حیدریان و مدیریت هنری علی رهبری در تالار وحدت از 24 مهرماه همزمان با شب اول محرم آغاز شده و تا 30 مهرماه به مدت 6 شب ادامه خواهد داشت. تحقیق و بازآفرینی متن اپرای عاشورا توسط بهروز غریب پور و آهنگسازی آن توسط بهزاد عبدی انجام شده و هر شب از ساعت 21:30 در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.
ارسال نظرات