خبرهای داغ:
مخاطرات پسابرجام و نفوذ در گفتگوی بسیج با فواد ایزدی؛

آمریکا به بهانه بمب اتم در پی خلع سلاح ایران است

کد خبر: ۸۵۸۳۰۰۵
|
۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸

فواد ایزدی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری بسیج در رابطه با اظهارات اخیر مقامات امریکایی که آزمایش موشک عماد توسط ایران را نقض قطعنامه دانسته اند، نکاتی را در این خصوص تصریح کرد : ایران در حوزه هسته ای امتیازهای متعددی را در قالب برجام به منظور لغو تحریم ها و بسته شدن پرونده هسته ای به طرف مقابل داده تا طرف مقابل دیگر حرفی از ساخت بمب و موشک هسته ای نداشته باشد؛ اما اکنون که توافق حاصل شد و برجام هم عملیاتی گشت اینها حرف از بمب اتم می زنند و انگار نه انگار که ما مذاکره کردیم و به توافق رسیدیم.

ایزدی در ادامه با بیان اینکه در ماههای اخیر مقامات امریکایی بارها گفتند توافق برجام راه رسیدن به بمب اتم را می بندد، اظهار داشت: باتوجه به اینکه ما نیز از ابتدا تصمیم به انجام این کار نداشتیم اگر اینها دلشان خوش شده است به اینکه نگداشتند ما بمب اتم بسازیم، مشکلی نیست و ما باید آنها را به حال خودشان دها کنیم اما این موضوع که آمریکایی ها می خواهند به بهانه بمب اتم، موشک و سیستم دفاعی کشور را مدیریت و محدود کنند این موضوع قطعا محلی از اعراب نخواهد داشت.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران با اشاره به قطعنامه 1929 که در آن آمده اگر ایران به توافق هسته ای برسد همه تهدیدهای موشکی و تسلیحاتی باید برداشته شود بیان کرد: اگر قرار بود این قطعنامه اجرا بشود ایران دیگر بحث موشکی نداشت.

وی در ادامه به سوال خبرنگاری اشاره کرد که روز توافق وین از جان کری می پرسد که چرا این محدودیتها 5 ساله 8 ساله است و کری هم جواب می دهد که "تمام این محدودیتها باید برداشته می شد اما لغو نشد چون ما اجازه لغو آن را ندادیم" یعنی در واقع خودشان اعلام می کنند که برخلاف 1929 عمل کردند.

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه بیان کرد: امریکایی ها علاقه دارند تحریم های در نظرگرفته شده برای ایران را کم و بیش نگه دارند حالا اگر بهانه هسته ای فایده ای ندارد می خواهند به بهانه حقوق بشر یا تروریسم و بهانه موشکی تحریم ها را نگه دارند و در ادامه تحریم جدید اضافه کنند.

ایزدی اضافه کرد : اینکه بحث موشکی را مطرح می کنند و چند روز پیش هم جان کری بحث حقوق بشر را مطرح کرده است این برمی گردد به اینکه امریکایی ها واقعا قصد لغو تحریم ها را ندارند.

وی همچنین افزود: اعتراض امریکایی ها در رابطه با توانمندی موشکی ایران زمانی مطرح می شود که ایران را تهدید به حمله نظامی می کنند و هفته پیش آخرین باری است که اوباما ایران را تهدید به حمله نظامی کرد.

ایزدی در توضیح این مطلب افزود : این مطلب بسیار خنده دار است که از طرفی تهدید به حمله نظامی می کنند و از طرفی دیگر به آزمایش موشک توسط ایران اعتراض می کند؛ اگر طرف مقابل نگران آزمایش موشک و توانمندی نظامی ایران است ما را تهدید به حمله نظامی نکند که بعد ما هم دغدغه آزمایش موشک و دفاع از خود را نداشته باشیم! هم می خواهند تهدید کنند هم می گویند که شما از خود دفاع نکن.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار