انتقاد امام‌جمعه از مدیریت مساجد و برنامه‌های مذهبی در نمین

امام جمعه نمین از بی برنامگی و نحوه مدیریت مساجد و برنامه های مذهبی در نمین انتقاد کرد.
کد خبر: ۸۵۸۳۱۶۶
|
۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از نمین به نقل از شکوه فرهنگ، حجت الاسلام صفر یوسف‌زاده، که در بین نمازگزاران در مسجد جامع شهر نمین در حال ایراد خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه بود، از دیگر مساجد شهر علی الخصوص مسجد الغدیر صدای قرآن در سطح شهر پخش می شد.

خطیب جمعه نمین گفت: پس از گذشت 37 سال از انقلاب اسلامی در شهر نمین هنگام برگزاری نماز عبادی سیاسی جمعه از دیگر مساجد اذان یا قرآن پخش می شود.

وی گفت: متاسفانه با گذشت این همه مدت از انقلاب همچنان در مدیریت مساجد و برنامه های مذهبی لنگ مانده ایم و همه در قبال این امر مسئول هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن ایام عزاداری محرم گفت: هر گاه در جامعه ای تعداد جمعیت عزاداران و دستجات سوگواری بیشتر از تعداد جمعیت صفوف نمازهای جماعت در مساجد باشد، نشان از انحراف در سطح جامعه دارد.

وی گفت: به جای اینکه در بین عزادارن حسینی از طریق منابر و روحانیت به مردم مسائل دینی ارائه شود، برخی افراد درصدد تهیه و تامین پول برای مداحی مداحان هستند.

این در حالی است که روز چهارشنبه 22 مهرماه امسال حجت الاسلام و المسلمین یوسف‌زاده رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان نمین در دومین جلسه این ستاد با تأکید به مسئولان شهرستان گفته بود که به هیچ وجه ممکن یک ساعت قبل و بعد از وقت اذان و نماز در هیچ یک از نهادها، ادارات و دانشگاه های سطح شهرستان جلسه، مراسم یا برنامه ای برگزار نشود.

با این همه در روز جمعه 24 مهرماه اداره اوقاف و امورخیریه استان سی و هشتمین دوره مسابقات قرآنی را در مسجد الغدیر ویژه برادران و در تکیه برات ویژه خواهران را برگزار کرد.

این دوره از مسابقات از ساعت 10 صبح تا حدود ساعت 14 ظهر و با بی توجهی به نماز عبادی سیاسی جمعه برگزار شده بود.

این در حالی است که حضرت امام خمینی(ره) رهبر کبیر انقلاب نمازجمعه را در رأس همه امور عنوان کرده اند.

ارسال نظرات