امام جمعه مشگین‌شهر:

برای حفظ دین اسلام ده ها علی اکبر باید قربانی شود

امام حسین (ع) برای حفظ دین و اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر قیام کرده و در این راه علی اکبر خود را قربانی کرده است لذا باید ده ها علی اکبر دیگر برای حفظ دین قربانی شود.
کد خبر: ۸۵۸۳۱۷۲
|
۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از مشگین شهر، همزمان با ماه محرم همایش امر به معروف و نهی از منکر با حضور ضابطین، ناصحین و اعضای شوراها و هیئت های امر به معروف و نهی از منکر شهرستان مشگین‌شهر در محل حسینه فاطمه الزهرا سپاه مشگین‌شهر برگزار شد.

در این همایش حجت الاسلام رضا باوقار امام جمعه مشگین‌شهر با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی گفت: انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر وظیفه شرعی هر انسانی است که باید در جهت رسیدن به جامعه آرمانی اجرا شود و هر فرد مسلمان می بایست در حد توان خود نسبت به انجام این فریضه الهی اقدام کند.

وی در ادامه خطاب به عزاداران حسینی گفت: مهمترین هدف قیام امام حسین (ع) احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بود لذا از عزاداران حسینی انتظار می رود به جای عزاداری غیر اصولی در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر که وظیفه شرعی و قانونی هر مسلمانی است همت کنند و در پیشگاه خداوند نیز با سربلندی از میدان خارج شوند.

امام جمعه مشگین‌شهر در این همایش با اشاره به رعایت حجاب اسلامی و امنیت در کشور گفت: به برکت انقلاب اسلامی ایران در امنیت کامل به سر می برد به طوری که در هر ساعت از شبانه روز هر فردی می‌تواند به صورت آزادانه و بدون هیچ گونه مزاحمتی در خیابان های شهر رفت و امد داشته باشد اما متاسفانه در این میان افراد فاصدی نیز هستند که از این امنیت و آسایش رنج می برند و ان را مانعی برای رسیدن به اهداف خود می دانند.

وی تاکید کرد: در هر جامعه ای برای تامین امنیت در جامعه پلیس وجود دارد اما در اسلامی هر فرد مسلمانی را برای انسان های دیگر پلیس قرار داده است که با اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر می تواند این امنیت را در جامعه دو چندان کرد.

حجت الاسلام باوقار با اشاره به قیام امام حسین (ع) گفت: امام حسین (ع) تنها برای حفظ دین و اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر قیام کرده و در این راه علی اکبر خود را قربانی کرده است لذا با توجه به اهمیت دین اسلام باید ده ها علی اکبر دیگر برای حفظ دین قربانی شود.

وی با اشاره به احادیث قرآنی گفت: طبق آیات قرآن امر به معروف باید از خود فرد شروع شود تا بر دیگران تاثیر گذارتر باشد و در مراحل بعد خانواده، همسایگاه بستگان و عموم مردم را مد نظر قرار داد.

وی در پایان تاکید کرد: طبق قانونم اساسی این فریضه همگانی بوده و تنها بر عهده دولت گذاشته نشده است لذا باید در اجرای این فریضه عموم مردم همت کنند و هر فردی که با این فریضه الهی مخالفت کند جزئی از دشمنان اسلام محسوب می شود.

ارسال نظرات