سرپرست اداره اوقاف شهرستان مشگین شهر:

برگزاری همایش لبیک یا حسین در امامزادگان سید سلیمان و ابراهیم لاهرود

سرپرست اداره اوقاف شهرستان مشگین شهر از برگزاری همایش لبیک یا حسین در امامزادگان سید سلیمان و ابراهیم لاهرود خبرداد.
کد خبر: ۸۵۸۳۱۷۴
|
۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴

آیدین افزون، سرپرست اداره اوقاف شهرستان مشگین‌شهر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از مشگین شهر، با اشاره به برنامه های دهه اول ماه محرم گفت: با توجه به برنامه هایی که از طرف اداره اوقاف شهرستان برنامه ریزی شده است برنامه های تحت عنوان سوگواری بصیرت عاشورایی در امامزاده های سطح شهرستان ( فخرآباد، سید ابراهیم لاهرود، عور، سید احمد و محمد آلنی، سید جعفرانار، عمادالدین رحیم بیگلو و امامزاده سه قبر انار) در طول ایام ماه محرم برگزار می‌شود.

وی همچنین افزود: در امامزاده سید سلیمان نیز برنامه های متنوع فرهنگی دیگری تحت عنوان خیمه معرفت آغاز شده و در طول ایام محرم به سوالات شرعی و در خصوص ایام سوگواری ماه محرم پاسخ داده می‌شود.

وی ادامه داد: همایش شیرخوارگان حسینی از دیگر برنامه هایی بود که به همت اداره اوقاف در سطح شهر و امامزاده سید سلیمان در اولین جمعه ماه محرم برگزار شده است.

افزون با اشاره به احسان و ایتام در این ماه گفت: عزاداری، َاحسان و ایتام در طول ماه محرم و خصوصاً تاسوعا و عاشورای حسینی از دیگر برنامه های، هیئت های مذهبی در امامزادگان می‌باشد که با روش های خاصی برگزار می‌شود.

وی همچنین از برگزاری همایش لبیک یاحسین در این شهرستان خبر داد و گفت: همزمان با تاسوعای حسینی همایشی با عنوان لبیک یاحسین با حضور کلیه عزاداران سوگواری به صورت عاشورایی در امامزاده سید سلیمان و ابراهیم لاهرود برگزار می‌شود.

افزون تصریح کرد: همزمان با عاشورای حسینی نماز ظهر عاشورا در محل امامزاده های فخرآباد، رضی و...، قرائت زیارت عاشورا در کلیه بقعه ها، برگزاری نمایشگاه فرهنگی در فخرآباد و لاهرود، مراسم تعزیه داری سنتی( شبیه خوانی) در امامزادگان جزئی از برنامه های ماه محرم می‌باشد.

ارسال نظرات