جای خالی چند سوال از مسئولان شهرستان بیله سوار در جلسه آموزش و پرورش

با توجه به جایگاه اموزش و پرورش و اهمیت مسائل مطروحه در جلسه مسئولان در آموزش و پرورش شهرستان بیله سوار، همچون نفوذ شبکه های اجتماعی در بین دانش آموزان و نبود امکانات در مدارس شبانه، جای چند سوال خالی به نظر می رسد!
کد خبر: ۸۵۸۳۸۲۹
|
۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از بیله سوار، با توجه به اهمیت و جایگاه والای آموزش و پرورش در فرهنگ سازی و علم آموزی افراد و همچنین اهمیت مسائل مطروحهدر جلسه مسئولان شهرستان بیله سوار در اداره آموزش و پرورش این شهرستان که چندی پیش برگزار شد، طرح چند سوال و شفاف سازی برخی از مسائل لازم به نظر می رسد.

با توجه به طرح موضوعاتیهمچون نفوذ شبکه های اجتماعی در بین دانش آموزان و نبود امکانات در مدارس شبانه، چند سوال در بخش های مختلف از مسئولان طرح شده است.

فضای مجازی در آموزش و پرورش شهرستان بیله سوار؛

فرماندار بیله سوار گفت: شبکه های اجتماعی یک تکنولوژی وارداتی است که از قبل برای مقابله با آسیب های آن برنامه ریزی مناسبی صورت نگرفته و آسیب های آن بیشتر از فرصت ها است و باید با جدیت در راستای کاهش این آسیب ها گام برداریم لذا نقش مدارس و معلمین در این حوزه مهم و الزامی است.

وی با اشاره به مهم ترین دلایل گرایش افراد به شبکه های اجتماعی، تصریح کرد: یکی از مهم ترین گرایش فرزندان به فضای مجازی این است که در داخل خانواده ها اجازه ابراز وجود و اظهار نظر به فرزندان داده نمی شود و فرزندان فضای مجازی را برای ابراز وجود خود انتخاب می کنند.

سوال ...

مسئولان شهرستان چه برنامه هایی در راستای کاهش آسیب های فضای مجازی در آموزش و پرورش دارند؟

معلمان و مدیران مدارس شهرستان در این حوزه چه اقداماتی انجام داده اند؟

نقش خانواده ها در تربیت دینی؛

حلیم با بیان اینکه خانواده ها نقش اساسی را در تربیت دینی افراد ایفا می کنند، اظهار کرد: وقتی اعتقادات پدر و مادر نسبت به مسائل دینی مشخص نباشد فرزندان آنها بلاتکلیف هستند و آموزشهای اسلامی که در مدارس به فرزندان ارائه می شود نوعی تضاد را برای فرزندان به وجود می آورند.

سوال ...

اجرای برنامه های اعتقادی در راستای تربیت دینی دانش آموزان بر عهده کیست؟

تا چه حد از روحانیت حاضر در شهرستان، در این راستا استفاده می شود؟

همکاری سازمان های دخیل در این موضوع تا چه اندازه مفید است؟

ریشه کن نمودن بی سوادی در شهرستان بیله سوار

فرماندار بیله سوار با اشاره به اقدامات صورت گرفته در شهرستان در راستای ریشه کن نمودن بی سوادی اظهار داشت: در راستای گسترش فرهنگ سواد آموزی باید از ظرفیت های شهرستان استفاده شود.

وی گفت: تاکنون اقدامات تأثیرگذاری در شهرستان صورت پذیرفته و بخش قابل توجهی از بی سوادان توانسته اند از نعمت سواد برخوردار شود.

لطفی رئیس آموزش و پرورش شهرستان بیله سوار نیز گفت: در جهت ریشه کن کردن بی سوادی در شهرستان41نفر برای تحصیل ثبت نام نموده اند و پیش بینی می شود تا پایان مهر ماه این رقم به50نفر برسد.و شاهد افزایش آمار باسوادان در شهرستان باشیم .

سوال ...

در مقابل صفر بودن درصد آمار مردودین دانش آموزان ابتدایی چرا این دانش آموزان در مسائل پیش پا افتاده درسی ضعیف هستند؟

نبود امکانات در مدارس شبانه

فرماندار بیله سوار سرانه آموزش و پرورش را400میلیون تومان عنوان کرد و خواستار رفع مشکلات مدارس، تجهیز سیستم گرمایشی مدارس شبانه، توجه به بهداشت فردی و ارتباط نزديك اوليا با مربيان و توجه به ورزش و ارتقاء شاخص های آموزشی شد.

سوال...

اگر اداره اموزش و پروش مرجع رسیدگی به مشکلات مدارس در شهرستان است، پس چرا اقدامی صورت نمی گیرد؟

چرا در این چند سال توجهی به تجهیز سیستم گرمایشی مدارس شبانه نشده است و تنها به گفتن (باید به وضعیت مدارسرسیدگی شود) اکتفا می شود؟

ارسال نظرات