مهم ترین هدف بسیج مداحان مقابله با خرافات و بصیرت افزایی است

مسئول سازمان بسیج مداحان استان کردستان گفت: مهم ترین هدف ما مقابله با خرافه پراکنی و ایجاد بصیرت در میان عزاداران حسینی است.
کد خبر: ۸۵۸۴۳۷۲
|
۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، همایش استانی بسیج مداحان با حضور مداحان، شعرای آئینی و مدیران هیات مذهبی و مسئولین استانی در شهرستان بیجار برگزار شد.

علی فرامرزی مسئول بسیج مداحان استان کردستان در حاشیه این برنامه گفت:مهم ترین هدف بسیج مداحان مقابله با خرافات و بصیرت افزایی جامعه به ویژه جوانان می باشد.

فرامرزی افزود: این همایش ها بصورت کارگروه‌ی خواهد بود و مسوولان هیئات مذهبی و مداحان با مباحثی از قبیل پیامدهای مخرب استفاده از ماهواره، اعتیاد، خانواده و…. آشنا خواهند شد.

وی در ادامه اضافه کرد: هدف از برگزاری این همایش ها مقابله با خرافات پراکنی ها و نیز حرکات ناشایست در عزاداری ها می باشد که مهمترین هدف ما نیز بصیرت افزایی و جلوگیری از خرافات و بدعت در مراسمات و مرثیه سرایی های اهل بیت (ع) است.

مسئول سازمان بسیج مداحان کردستان بر اصالت بخشی به هیئات مذهبی و استفاده از اشعار آیینی در مراسمات تاکید نمود و افزود: باید از اعمال خرافه پرهیز شود به گونه ای که این نشست ها به اهداف واقعی خود دست یابند.

فرامرزی در پایان عنوان داشت: این همایش هر ساله در آستانه ماه محرم با محوریت انسجام دهی و بصیرت افزایی در شهرستانهای استان کردستان برگزار می گردد.

ارسال نظرات