امام‌جمعه نمین در بین عزاداران عنبران:

عزاداری اهل‌تسنن عنبران نشان از عشق به امام‌حسین‌(ع) است

عزاداری اهل تسنن عنبران نشان از عشق به حضرت امام حسین (ع) بوده و این حقیقت در مراسمات و عزاداری بروز و ظهور یافته است.
کد خبر: ۸۵۸۴۶۳۰
|
۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از نمین، حجت الاسلام صفر یوسف زاده، امام جمعه نمین در جمع عزاداران اهل تسنن در مسجد جامع عنبران اظهار کرد: اگر کسی موجب ایجاد کوچک‌ترین نقطه نفاق و تفرقه در بین مذاهب شیعه و سنی شود یا دشمن است یا در خط دشمن است.

امام جمعه نمین گفت: وحدت از اصول اساسی قرآن کریم بوده و در عمل به آن تعارفی نداریم.

وی افزود: وحدت بین شیعه و سنی که مایه فخر و عزت جامعه اسلامی است مرهون تدابیر و دوراندیشی حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، امام خامنه ای مدظله‌العالی است.

حجت الاسلام و المسلمین یوسف‌زاده با بیان اینکه نام اهل‌بیت (ع) با قرآن عجین شده و در وجود مسلمانان جاری و ساری است، گفت: عزاداری اهل تسنن عنبران نشان از عشق به امام حسین (ع) بوده و این حقیقت در مراسمات عزاداری بروز و ظهور یافته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: مردم ما در برابر دشمنان قسم‌خورده خم به ابرو نیاورده‌ و در برابر تمامی سختی‌ها ایستادگی کرده‌اند.

امام جمعه نمین با بیان اینکه مردم تمام سرمایه‌های ما بوده و خدمت به مردم بالاترین عبادت‌ها است، اضافه کرد: مسئولان نیز با اولویت‌بندی و رعایت عدالت نسبت به خدمات‌رسانی در منطقه اقدام کنند.

*گریه بر امام حسین (ع) از اعتقادات اهل تسنن است

امام‌جمعه عنبران نیز در ادامه این مراسم اظهار کرد: امام حسین (ع) برای احیای سنت جد خود پیامبر خدا (ص) قیام کردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید یاور مرادی گفت: گریه بر امام حسین (ع) اعتقاد تمامی مسلمانان علی‌الخصوص اهل تسنن بوده و حتی ملائکه نیز به امر خداوند بر مظلومیت ایشان گریه می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه روش و سیره امام حسین (ع) باید نسل به نسل به آینده انتقال داده شود، افزود: اساسی‌ترین مشکل امروزه مسلمان این است که اقتدا بر امام حسین (ع) و پیامبر اکرم (ص) و دیگر اهل‌بیت (ع) را فراموش کرده‌اند.

ارسال نظرات