مدیرعامل کشتیرانی:

طرف‌های خارجی به تعهدات حقوقی خود عمل نکردند

از دو ماه گذشته مذاکرات لازم با طرف های خارجی برای اجرای تعهدات طرف‌های خارجی براساس قیمت روز کشتی‌ها انجام شده تا حقوق خود را مطالبه کنیم که البته رقم آنها قابل توجه خواهد بود
کد خبر: ۸۵۸۵۱۸۵
|
۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، در مجمع عمومی عادی سالیانه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران که با حضور بیش از 93 درصد سهامداران برگزار شد، شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی، شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران، صندوق بازنشستگی کشوری، شرکت سرمایه‌گذاری صبا تأمین و شرکت سرمایه‌گذاری استان هرمزگان به عنوان اعضاء هیئت مدیره این شرکت انتخاب شدند.

همچنین در این مجمع صورتهای مالی منتهی به94.3.31 شرکت تصویب، سازمان حسابرسی به عنوان حسابرس و بازرس قانونی و روزنامه اطلاعات نیز به عنوان روزنامه کثیرالانتشار انتخاب شد.

در ادامه مجمع عمومی عادی سالیانه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل این شرکت با بیان اینکه طی دو ماه آینده یعنی در پایان دسامبر شرایط جدیدی برای کشور شکل می‌گیرد، گفت: در آن تاریخ زمینه اجرای تعهدات تعریف شده در برجام برای طرفین فراهم می‌شود وآن چه به کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران مربوط می‌شود باز شدن فضای جدیدی است که طی چهار و پنج سال گذشته مشکلات متعدد و دوچندانی را برای ما فراهم کرده بود.

محمد سعیدی با بیان اینکه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به دنبال شرکت‌های کوچک در منطقه یا در آسیا نیست،گفت: در صدد هستیم با مهم ترین و قدرتمندترین شرکت‌های بین‌المللی دنیا مشارکت کرده و با تأسیس شرکت‌های مشترک با آنها از شرایط و تسهیلات یکدیگر استفاده کنیم تا یک هم‌افزایی ایجاد شود.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران  بیان کرد: دردوران تحریم استفاده از نام کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران مشکلاتی ایجاد کرده بود که در این دوران مجددا با احیای نام و برند کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در سطح بین المللی که به عنوان IRISL شناخته می شود مجددا نام کشور عزیزمان را در بنادر و آب های بین المللی مطرح خواهیم ساخت.

وی در ادامه توسعه ناوگان را برای گروه کشتیرانی با اهمیت ذکر کرد و گفت: در طول 5 و 6 سال گذشته نتوانستیم ناوگان را توسعه دهیم و علی‌رغم قراردادهایی که منعقد شد، طرف‌های خارجی به تعهدات حقوقی خود عمل نکردند. از دو ماه گذشته مذاکرات لازم با طرف های خارجی برای اجرای تعهدات طرف‌های خارجی براساس قیمت روز کشتی‌ها انجام شده است تا براساس مبلغی که به آنها پرداخت کرده ایم خساراتی از آنها دریافت کرده و حقوق خود را مطالبه کنیم که البته رقم آنها قابل توجه خواهد بود.

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت : درصدد هستیم با شرایط جدید، قراردادهای قبلی که انجام شده است را به سرعت فعال کنیم زیرا اگر مانع اصلی که تحریم‌هاست، نباشد همین امر موجب می‌شود، توسعه در بخش ناوگان اتفاق بیفتد و در این ارتباط قراردادهای جدیدی خواهیم داشت که لزوماً به معنی خرید کشتی نخواهد بود بلکه به صورت ترکیبی هم برای خرید و هم برای اجاره کشتی‌ها عمل خواهیم کرد تا به صورت متمرکز جلو برویم.

وی ضمن اشاره به تأمین فاینانس‌های بین‌المللی برای خرید کشتی گفت : خوشبختانه در وضعیت جدید بین‌المللی شرایطی مهیا شده است که کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران می‌تواند از فاینانس‌های بین‌المللی استفاده کند چرا که منابع فاینانسی که در چین وجود دارد حدود 24 میلیارد دلار است و به خوبی می‌توان آن را فعال کرد. همچنین سایر منابعی که در کره جنوبی و بخشی از آن در برخی کشورهای دیگر است می‌تواند پایه‌ای برای پروژه‌های کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران باشد ضمن اینکه برای ساخت کشتی، شرکت‌های متعددی هستند که حاضرند تا 100 درصد منابع مالی را فاینانس کنند.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به اهمیت صادرات اشاره کرد و گفت:صادرات از جمله مواردی بود که به دلیل تحریم‌ها نتوانستیم از آن به نحو احسن استفاده کنیم. در بخش خطوط حمل‌ونقل بین‌المللی تنها از پنج یا شش درصد استفاده کردیم که با فعال کردن بخش صادرات ، این قابلیت وجود دارد که درآمد کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به بیش از 50 درصد از طریق خطوط بین‌المللی برسد.

آغاز فعالیت مجدد دفاتر نمایندگی کشتیرانی در جهان

سعیدی آغاز مجدد فعالیت دفتر نمایندگی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در هامبورگ طی هفته‌های آتی را از اقدامات و برنامه های کشتیرانی برشمرد و اظهار داشت: در منطقه آمریکای جنوبی هم قصد داریم مسیر حمل‌ونقل بین‌المللی را فعال کنیم. حمل‌ونقل بین‌‌المللی و توسعه آن جزو فعالیت‌های اصلی ما در سال‌های آینده با رفع تحریم‌ها خواهد بود.

با برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برای هر سهم این شرکت 145 ریال سود قابل تقسیم در نظر گرفته شد که مورد تصویب سهامداران قرار گرفت.

ارسال نظرات