کنگره ملی بزرگداشت آقا سید جلال الدین اشرف (ع) برگزار می‌شود

نخستین کنگره ملی بزرگداشت آقا سید جلال الدین اشرف (ع) توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه گیلان و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۵۸۵۳۳۶
|
۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶
  • به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، نخستین کنگره ملی بزرگداشت آقا سید جلال الدین اشرف (ع) با محورهای تاریخی، دینی و اجتماعی توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه گیلان و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان برگزار می‌شود.

بررسی اوضاع سیاسی و اجتماعی خطه شمال مقارن با مهاجرت حضرت آقا سید جلال الدین اشرف (ع)، ویژگی‌های شخصیتی، اخلاقی و کرامات حضرت (ع)، بررسی و تحلیل متون و روایات مربوط به زندگی حضرت (ع)، بررسی و تحلیل مبارزات حضرت (ع) و بررسی روند تاریخی شکل‌گیری، بازسازی و توسعه آستانه حضرت(ع) از محورهای تاریخی کنگره ملی بزرگداشت آقا سید جلال الدین اشرف (ع) است.

بررسی نقش حرم حضرت (ع) در رشد و بالندگی سبک زندگی اسلامی، بررسی نقش آداب و فرهنگ زیارت و توسل در تعمیق باورهای دینی مردم، بررسی نقش حرم مطهر در احیا و تقویت نمایش‌های آیینی، بررسی و تحلیل نقش بارگاه مطهر در تحول و تغییر سیمای فرهنگی، مذهبی و اجتماعی استان گیلان، بررسی و تحلیل نقش بارگاه مطهر در توسعه پایدار اقتصادی و گردشگری گیلان، بررسی معماری و سبک‌های هنری به کار رفته در بارگاه حضرت (ع)، بررسی تأثیر حرم مطهر در شکل‌گیری و بالندگی حوزه‌های علمیه شهرستان آستانه و تربیت یافتگان آن، ارائه راهکارهای کاربردی تبدیل حرم مطهر به قطب فرهنگی سیاحتی و نقش اوقاف، و نهادهای خیریه اشخاص در بازسازی و توسعه آستانه حضرت (ع) از محورهای دینی و فرهنگی این کنگره است.

بررسی نقش حرم مطهر در رشد و توسعه نظم، امنیت و سرمایه اجتماعی، بررسی نقش حرم مطهر در رشد و توسعه شهرنشینی، بررسی نقش حرم مطهر در تقویت ارزش‌ها،هنجارهای اجتماعی و بررسی نقش حرم مطهر در ایجاد و تقویت روحیه همدلی، وفاق و فرهنگ جوانمردی از محورهای اجتماعی این کنگره است.

به گزارش بسیج، علاقمندان برای شرکت در این کنگره می‌توانند آثار خود را به آدرس دبیرخانه به نشانی گیلان، رشت، کیلومتر 6 جاده تهران، ساختمان مرکزی دانشگاه گیلان، معاونت فرهنگی و اجتماعی ارسال نمایند. این کنگره اردیبهست ماه سال آینده برگزار می‌شود.

ارسال نظرات