مسئولان بندر آنتورپ بلژیک به ایران آمدند

بندر آنتورپ بلژیک با اشاره به سفر اخیر مقامات این بندر اروپایی به ایران تصریح کرد «تا سال 2010، آنتورپ بزرگترین بندر مقصد اروپایی برای محموله های ایرانی بود و در پرتو توافق هسته ای می خواهد یک قطب ایده آل برای دسترسی ایران به سواحل اروپا باشد.
کد خبر: ۸۵۸۵۷۵۸
|
۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴


به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از پایگاه خبری جی او سی، هفته گذشته هیئتی از بندر  آنتورپ بلژیک ضمن سفر به ایران با مسئولان بخش های کشتیرانی و بازرگانی این کشور دیدار کردند. بنادر و شرکت های کشتیرانی قصد دارند از فرصت لغو تحریم های ایران نهایت استفاده را ببرند.
گروه کارشناسان پتروشیمی و کشتیرانی به ریاست مارک وان پیل، رئیس بندر آنتورپ در تهران از وزارتخانه های مختلف، سازمان های پتروشیمی و شرکت های خصوصی بازدید کردند. بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی این بندر بلژیکی، هدف از سفر این هیئت برقراری ارتباط با مقامات ایرانی بوده است.
وان پیل، که از مسئولان با سابقه بندر آنتورپ محسوب می شود گفت: «تا سال 2010، آنتورپ بزرگترین بندر مقصد اروپایی برای محموله های دریایی ایرانی بود... در پرتو توافق هسته ای اخیر و لغو تحریم های اقتصادی، ما می خواهیم به ایرانی ها مستقیما اطلاع دهیم که آنتورپ همچنان یک قطب ایده آل برای دسترسی به سواحل اروپاست.»
آنتورپ به همراه چند شرکت دیگر در حال واکنش نشان دادن به گشایش احتمالی بازار 80 میلیون نفری ایران پس از لغو تحریم های غرب است.
کنت شیپ ایتالیا، بزرکترین اوپراتور ترمینال های کانتینری ایتالیا در ماه اوت یک یادداشت تفاهم استراتژیک با شرکت بنادر و دریانوردی سینا، بزرگترین شرکت بندری ایران به امضا رساند. در این توافق همچنین یورو گیت، اوپراتور بندری مهم آلمان که 33 درصد سهام کنت شیپ ایتالیا را در اختیار دارد، مشارکت داشت.
دیگو آپونته، مدیرعامل شرکت کشتیرانی مدیترینین شیپینگ و سلطان بن سلایم، رئیس شرکت دی پی ورلد دوبی نیز اخیرا به ایران سفر کرده اند.
شرکت کشتیرانی مائرسک لاین هم گفته که پتانسیل عظیمی در ایران می بیند اما تا زمان لغو رسمی تحریم ها انتظار نمی رود وارد ایران شود.
شرکت های هینجین شیپینگ، یانگ مین و سی ام ای سی جی ام نیز بندرعباس را به فهرست بنادر طرف همکاری خود در منطقه آسیا- خاورمیانه افزوده اند.
در ادامه بیانیه بندر آنتورپ آمده است: «همچنین تقاضای فراوانی از سوی ایران در مورد دانش فنی زیرساخت های بندری در کنار سایر تقاضاها وجود دارد. بندر بین المللی آنتورپ و مرکز آموزشی آنتورپ فلاندرز پورت آماده حمایت از جامعه بندری ایران در این زمینه ها هستند. در همه زمینه ها، سفر این هیئت موفقیت آمیز بود و چشم اندازهایی را پیش روی ایران و بندر ما گشود.»
ارسال نظرات