مدیرکل سازمان انتقال خون تهران خبر داد:

تهرانی‌ها در تاسوعا و عاشورا 4000 واحد خون اهدا کردند

مدیر کل سازمان انتقال خون تهران گفت: در روزهای تاسوعا و عاشورا حدود 4000 واحد اهدای خون داشتیم که نسبت به سال گذشته با افزایش 11 درصدی روبه‌رو بودیم، همچنین 150 تا 200 نفر هم برای اهدای خون بعد از این ایام ثبت نام کرده‌اند.
کد خبر: ۸۵۸۵۹۰۳
|
۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر سیدمرتضی طباطبایی، درباره اجرای طرح نذر خون اظهار داشت: دومین سال طرح نذر آگاهانه خون در استان تهران همراه با استقبال عزاداران حسینی در روزهای تاسوعا و عاشورا برگزار شد و مردم با مراجعه به مراکز هشت‌گانه انتقال خون در سطح استان مبادرت به اهدای خون کردند.

وی در ادامه با اشاره به آمار اهدای خون در روزهای تاسوعا و عاشورا بیان کرد: در روزهای تاسوعا و عاشورا حدود 4000 واحد اهدای خون داشتیم که نسبت به سال گذشته با افزایش 11 درصدی روبه‌رو بودیم، همچنین 150 تا 200 نفر هم برای اهدای خون بعد از این ایام ثبت نام کرده‌اند.

طباطبایی تصریح کرد: از مهرماه سال جاری سیستم ثبت‌ نام اینترنتی برای اهدای خون برقرار شده است تا اهدا‌کنندگان خون در کمترین زمان و همچنین در زمان‌هایی که شلوغی اهدای خون وجود ندارد، برای اهدای خون خود مراجعه کنند.

وی در ادامه افزود: چنانچه افراد برای روزهای مشخصی مانند تاسوعا و عاشورا نذر خون داشته باشند با اجازه‌ای که از مراجع گرفته شده به دلیل محدودیت در نگهداری خون و با توجه به نیاز مستمر به خون می‌توانند نذر خود را در روزهایی دیگر نیز ادا کنند براین اساس برای ثبت نام در «نذرخون» باید به سایت www.tbtc.ir مراجعه کنند.

مدیرکل سازمان انتقال خون تهران با اشاره به محدودیت‌های نگهداری خون گفت: با توجه به اینکه عمر نگهداری گلبول‌های قرمز حدودا 35 روز است و نیاز به خون مستمر است، باید در طول سال اهدای خون انجام شود.

طباطبایی درباره اهمیت تأمین پلاکت خون خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه پلاکت خون تا سه روز تاریخ مصرف دارد با بازنگری در سیستم حمل‌ونقل خون توانستیم این مشکل را تا حدی کاهش دهیم، همچنین افراد با مراجعه مرتب برای اهدای خون نقش مهمی را در افزایش تأمین پلاکت خون ایفا خواهند کرد.


ارسال نظرات