جانشین سازمان بسیج کارمندان کشور مطرح کرد:

مقابله بسیج کارمندان در ادارات با پدیده ارتشاء/دولت مدیریت مصرف انرژی را در زمره شاخص های ارزیابی مدیران قرار دهد

جانشین سازمان بسیج کارمندان کشور با بیان اینکه تحقق دولت اسلامی در گرو اسلامی شدن ادارات است گفت: در این راستان بسیج کارمندان در ادارات با پدیده ارتشاء مقابله می کند.
کد خبر: ۸۵۸۶۰۹۲
|
۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، امیرخانی در نشست مشترکی که با حضور مسئول سازمان بسیج کارمندان لرستان و مسئول بسیج کارمندان شرکت توزیع برق لرستان در محل این شرکت برگزار شد، گفت: امسال سازمان بسیج کارمندان در راستای احیای امر به معروف و نهی از منکر در دستگاههای اجرایی علاوه بر اشاعه معروفاتی همچون تکریم ارباب رجوع، نماز جماعت و حجاب و عفاف با منکراتی از قبیل ارتشاء به عنوان یک منکر زشت در ادارات مقابله می کند.

وی با بیان اینکه برنامه های سازمان بسیج کارمندان در راستای اشاعه معروفات و مقابله با منکرات پیش بینی شده در شورای امر به معروف و نهی سازمان با قوت و جدیت پیگیری می شوند افزود: عملکرد مثبت کارمندان در ادارات در مواجه با ارباب رجوع می تواند موجب اعتماد هر چه بیشتر مردم به نظام شود و در عین حال اگر این مواجه موجب رنجش ارباب رجوع شود موجب کمرنگ شدن اعتماد مردم به نظام می شود.

جانشین سازمان بسیج کارمندان در ادامه با اشاره به بالا بودن مصرف انرژی در ادارات بر ضرورت قرار گرفتن شاخص مدیریت مصرف انرژی در زمره شاخص های ارزیابی عملکرد مدیران تاکید کرد و گفت: پیشنهاد قرار گرفتن این شاخص در بین شاخص های ارزیابی عملکرد مدیران به زودی توسط بسیج کارمندان به دولت ارائه می شود.

امیر خانی به بیان نمونه موفقی از مدیریت مصرف انرژی تحت تاثیر همکاری بسیج و توانیر اشاره کرد و افزود: میزان تولید برق در کشور 52 هزار مگابایت است اما طبق ارزیابی به عمل آمده پیش بینی شد که امسال میزان مصرف برق در پیک مصرف به 54 هزار مگابایت برسد و با این حال کشور با کمبود برق مواجه می شد؛ از این رو طبق بررسی هایی که انجام گرفت تفاهم نامه ای بین بسیج کارمندان و توانیر منعقد شد و بر این اساس با تعاملی که بین این دو مجموعه برقرار شد توانستیم با مدیریت مصرف برق در ادارات از مواجه شدن کشور با کمبود برق جلوگیری کنیم.

وی اظهار کرد: بر اساس تفاهم نامه تنظیم شده در بخش ادارات دولتی همت شد و در ماه اول پیک مصرف برق که خرداد ماه است 5.6 درصد میزان مصرف نسبت به مدت مشابه سال قبل صرفه جویی شد.

جانشین سازمان بسیج کارمندان کشور گفت: نتیجه این همکاری به گونه ای رقم خورد که  نهایتا شهریور ماه وزیر نیرو اعلام کرد که امسال توانستیم با موفقیت از پیک مصرف برق عبور کنیم.

امیرخانی ادامه داد: در همین راستا 25 آبان همایشی به شکرانه کاهش مصرف برق در پیک مصرف به واسطه مدیریتی که در مصرف اعمال شد برگزار می شود.

وی با بیان اینکه بنابر گفته مدیر عامل برق تهران از بین چهار میلیون و 200 هزار مشترک برق این کلان شهر هشت هزار مشترک آنها را ادارات دولتی که تعداد ناچیزی محسوب می شوند تشکیل می دهند تصریح کرد: همین تعداد 28 درصد برق مصرفی تهران بزرگ را به خود اختصاص داده اند که این بیانگر بالا بودن میزان مصرف انرژی و عدم مدیریت مصرف است؛ از این رو ضرورت ایجاب می کند تا شاخص مدیریت مصرف انرژی در زمره شاخص های بررسی عملکرد مدیران قرار گیرد تا این وضعیت اصلاح شود.

جانشین سازمان بسیج کارمندان کشور با اشاره به اینکه جای شاخص مدیریت مصرف انرژی در بین شاخص های ارزیابی عملکرد مدیران خالی است گفت: تا زمانی که این شاخص جزو شاخص های ارزیابی عملکرد مدیران قرار نگیرد قطعا مصرف بی رویه انرژی هم در اصلاح نمی شود.

امیرخانی اضافه کرد: به دلیل فقدان شاخص مدیریت مصرف انرژی در بین شاخص های ارزیابی عملکرد متاسفانه مدیران و ذی حسابان ادارات نسبت به مدیریت مصرف انرژی حساسیت به خرج نمی دهنهد.

وی اظهار کرد: قطعا اقتصاد مقاومتی نه با شعار بلکه با مدیریت مصرف انرژی و مدیریت مصرف در دیگر زمینه ها محقق می شود.

ارسال نظرات