رییس منابع طبیعی پارس آباد:

جریمه سنگین در انتظار متجاوزان اراضی ملی/تخریب منابع طبیعی را به ۱۵۰۴ اطلاع دهید

با هرگونه متجاوز و افراد فرصت طلب به اراضی ملی بشدت برخورد می شود.
کد خبر: ۸۵۸۶۲۵۹
|
۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰

عزیز جمالی، رییس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پارس آباد در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج از اصلاندوز،اظهار کرد: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های دولت تدبیر و امید،با بهره‌برداری از مشارکت مردم و جوامع محلی، راهبردهای اساسی جامع‌نگر را برای ارتقای فرهنگ حفظ و احیای پایدار منابع طبیعی اتخاذ کرده و در این راه از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

وی با تاکید بر اهمیت و حفظ منابع طبیعی در اجرای منویات مقام معظم رهبری با بیان اینکه با هرگونه متجاوز و افراد فرصت طلب به اراضی ملی بشدت برخورد می شود گفت:با توجه به فرا رسیدن فصل کشت پاییزه با دستور قضایی، کلیه متجاوزان به اراضی ملی علاوه بر جریمه هفت میلیون تومانی در هرهکتار کلیه ادوات و تراکتور و دستگاههای سنگین آنها نیز به نفع دولت ضبط می شود.

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پارس آباد با اشاره به اینکه برای برخورد با مخربان منابع طبیعی برای اولین بار از مراجع قضایی دستور سیار دریافت کردیم افزود:هر گونه ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی ملی علاوه بر جریمه سنگین قلع و قمع و برچیده خواهد شد.

جمالی همچنین از راه اندازی صندوق تعاونی توسعه منابع طبیعی از امسال خبر داد و گفت:همه دامداران واجدالاشرایط می توانند با خرید چهار سهم که هر سهم مبلغ 50 هزار تومان است عضو این صندوق شده و از محاسن و مزیت های آن بهره مند شوند.

وی همچنین ضمن هشدار به دامداران در مورد عدم تمدید پروانه چرا گفت:دامدارانی که طی دو فصل علیرغم ابلاغ از سوی منابع طبیعی پروانه چرای خود را تمدید نکنند فاقد دامدار تلقی شده و پروانه آنها باطل و به کس دیگر واگذار می شود.

این مسئول همچنین گفت:آنهاییکه دامدار هستند اما پدرشان فوت کرده است باید به منابع طبیعی مراجعه کرده و نسبت به معرفی احدی از وراث بعنوان وکالت اقدام کنند.

وی از اهدای کارت همیار طبیعت به دهیاران روستاها خبر داد و گفت:این طرح بیش از این جنگلبان افتخاری نام داشت اما امروز بنام همیار طبیعت تغییر نام داده که محاسن و مزیت های بسیار مناسبی دارد.

رییس منابع طبیعی پارس آباد با اشاره به برگزاری نشست مشورتی اخیر با دهیاران در حضور بخشدار اصلاندوز خاطرنشان کرد: دهیاریها رابط بین عشایر و روستاها با منابع طبیعی هستند از این به بعد سیاست منابع طبیعی را به روستاییان و عشایر تبیین خواهند کرد.

جمالی با اشاره به لزوم مشخص شدن حریم روستاها گفت:برای جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز و اینکه در میان عشایر نارضایتی ایجاد نشود باید به بنیاد مسکن مراجعه و پس از جمع آوری و کسر احشام از پروانه چرا با اخذ مجوز مطابق قوانین و مقررات جاری سازمان جنگلها و مراتع کشور اقدامات لازم را انجام دهند که پیش از این به قشلاقات علملو و قره تپه حریم روستا داده شده است.

وی در مورد برخورد قاطع با دامدارانی که احشام مازاد بر پروانه چرا دارند هم افزود:امسال دامدارانی که احشام مازاد بر پروانه چرا یا فاقد پروانه بهره برداری دارند به ازای هر واحد دامی مبلغ 94 هزار تومان جریمه اخذ خواهد شد.

این مسئول در پایان از همه دلسوزان طبیعت خواست در صورت مشاهده هرگونه تجاوز به اراضی ملی اعم از شخم زنی و ساخت و ساز غیرمجاز در عرصه های جنگلی و مرتعی را به سامانه رایگان 1504 اطلاع دهند.

ارسال نظرات