دغاغله:

ضرورت علاقه‌مند کردن مردم به قرآن به صورت جهادی

یک استاد قرآن کریم علاقه‌مند کردن مردم به قرآن و آشنایی آنها با نسخه‌های شفا بخش قرآن را از جمله فعالیت‌هایی دانست که باید به صورت جهادی به آن رسیدگی شود و گسترش جلسات خانوادگی را در این زمینه مؤثر دانست.
کد خبر: ۸۵۸۶۲۶۸
|
۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸

ضرورت علاقه‌مند کردن مردم به قرآن به صورت جهادی

به گزارش خبرگزاری بسیج، دغاغله  ایجاد انگیزه و علاقه در بین مردم نسبت به فعالیت‌های قرآنی را یکی از موضوعات ضروری جامعه دانست و گفت: مردم ما با فواید قرآن در زندگی چندان آشنا نیستند به همین دلیل با وجود برنامه‌های زیاد ما هنوز خلأ قرآن در متن زندگی را احساس می‌کنیم، از این رو یکی از برنامه‌هایی که باید به صورت جهادی به آن پرداخته شود، ایجاد انگیزه و علاقه در بین مردم است.

باید مردم را نسخه‌های راه‌گشای قرآن آشنا کرد

دغاغله پرداختن به مفاهیم قرآن را هم یکی دیگر از راه‌های جذب مردم به قرآن دانست و گفت: اگر مردم ما با نسخه‌های شفا بخش و راه‌گشای قرآن کریم آشنا شوند خودشان با آغوش باز به سمت فعالیت‌های قرآنی می‌آیند. البته باید اساتید اهمیت تلاوت قرآن به صورت عربی را برای مخاطب نهادینه کنند، زیرا ترجمه قرآن و چینش کلمات با زبان فارسی کار انسان است اما چینش کلمات عربی قرآن کار خالق انسان است و این دو بسیار با هم تفاوت دارند و باید استاد بتواند به خوبی تأثیر موسیقی کلمات قرآن بر روح و روان انسان را برای قرآن آموز شرح دهد.

نهادینه شدن جلسات خانوادگی قرآن از مهم‌ترین راه‌های رشد فرهنگ قرآنی در جامعه است

وی با اشاره به ضرورت راه‌اندازی جلسات خانوادگی قرآن گفت: یکی از برنامه‌هایی که می‌تواند انگیزه مردم را در گرایش به سمت قرآن بالا ببرد فرهنگ‌سازی برای رشد جلسات خانوادگی قرآن است، به این صورت که هر خانواده و فامیل یک‌سری جلسات قرآن داشته‌ باشند تا به بهانه قرآن هم دید و باز‌دید‌ها تازه شود و هم به آیات الهی و نکات جذاب و علمی آن پرداخته شود. حتی چشم و هم چشمی در این موضوع می‌تواند فایده داشته باشد و سبب گسترش جلسات شود.

مشکلات آموزشی از جمله روخوانی و روانخوانی با علاقه‌مند کردن مردم حل می‌شود

این استاد قرآن کریم ایجاد انگیزه و علاقه در مردم را سبب حل شدن همه مشکلات آموزشی دانست و گفت: اگر مردم نسبت به آیات الهی علاقه‌مند شوند و عاشقانه به سمت آن بیایند همه موضوعات آموزشی مانند روخوانی و روان‌خوانی و دیگر کمبود‌ها برطرف می‌شود.


ارسال نظرات