برف و یخبندان در راه نیر

با ریزش هوای سرد از اواخر هفته جاری دمای هوا در نیر حدود 18 درجه سانتی گراد کاهش یافته و ریزش برف منطقه را فرا می گیرد.
کد خبر: ۸۵۸۶۴۶۹
|
۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر، اداره کل هواشناسی اردبیل با صدور اخطاریه ای درباره بارش سنگین باران در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه و نیز استقرار شرایط زمستانی از روز جمعه به بعد و ریزش برف در اردبیل و شهرستانهایی مانند نیر ، نمین ، سرعین و مشگین شهر به ساکنان این نقاط هشدار داده و خواستار رعایت موارد ایمنی شده است.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان اردبیل،‌ با ورود سامانه بارشی که از امروز استان اردبیل را تحت تأثیر قرار داده تا این لحظه بیشترین بارش باران از شهرهای اردبیل،‌ سرعین و نیر گزارش شده به طور یکه به تدریج این سامانه بارشی مناطق شمالی و جنوبی استان اردبیل را نیز در بر می‌گیرد تا شرایط جوی غالب استان سرد و بارشی باشد.

این سامانه بارشی که تا پنج روز آینده استان اردبیل را تحت تأثیر قرار می‌دهد به شکل محسوس به افت دما و سرمای هوا منجر می‌شود به طوریکه بین 15 تا 18 درجه کاهش دمای هوا در شهرهای استان به ویژه روزهای جمعه و شنبه رخ داده و در مناطق مختلف سردسیری استان بارش برف دور از انتظار نیست.

اداره کل مدیریت بحران استان اردبیل نیز با صدور اخطاریه‌ای اعلام کرد: فعالیت سامانه بارشی به تدریج گسترده‌تر شده و احتمال آبگرفتگی معابر عمومی در حوزه‌های آبریز استان و سرریز شدن رودخانه‌ها دور از انتظار نیست.

بر همین اساس از روز پنجشنبه تا یکشنبه هفته آینده با ریزش هوای سرد از عرض‌های شمالی به منطقه و کاهش محسوس دما بارش برف در مناطقی از استان از جمله نیر، سرعین، مشگین‌شهر، نمین، اردبیل و خلخال اتفاق می‌افتد.

این اداره کل اعلام کرد: باید تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت در گلخانه‌ها، ‌مرغداری‌ها و سایر واحدهای حساس به سرما انجام شده و احتیاط در تردد جاده‌ای نواحی کوهستانی به سبب لغزندگی ناشی از بارش برف و کاهش دید افقی به دلیل مه‌آلود بودن مورد توجه قرار گیرد.

این اداره کل ضرورت راه‌اندازی سیستم‌های گرمایشی مدارس، ادارات و اماکن عمومی را توصیه کرده و خبر از رخداد اولین یخبندان پاییزه در مناطق سردسیر داده است.

ارسال نظرات