علت ناکامی استکبار در فتنه 88 این است که عوام ولایت را فهمیدند و خواص نفهمیدند

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمان گفت : مردم دراین مقطع از تاریخ با بصیرت بودند و شاید افتخار ملت بزرگ ایران این باشد که در فتنه 88 عوام از خواص سبقت گرفتند آنجا که خواص حق را از باطل تشخیص ندادند
کد خبر: ۸۵۸۷۵۹۸
|
۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۴

به گزارش"خبرگزاری بسیج سپاه ثارالله استان کرمان"محمد مهدی ابوالحسنی مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمان در رابطه با علت استکبار ستیزی مردم ایران گفت : روح انقلاب اسلامی ، روح استکبار ستیزی است و مردم ایران در سابقه تاریخی خود هم آدمهای استکبار ستیزی بودند.

وی با بیان اینکه مردم ایران به واسطه فرهنگ تشیع و اهل بیت زیر بار ظلم در گذشته هم نمی رفتند، افزود : اوج بروز فرهنگ استکبار ستیزی به برکت تفکر انقلاب اسلامی با رهبری حضرت امام خمینی در آغاز انقلاب و استمرار آن به واسطه مقام معظم رهبری است.

ابوالحسنی خاطر نشان کرد: این روحیه پیوسته وجود داشته و در سالهای اخیر در بالاترین حد خودش بروز پیدا کرده است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ابراز داشت : دنیای استکبار با استفاده از ابزارهای رسانه ای که در اختیار دارد تلاش می کند مردم را با استکبار به نوعی آشتی بدهد و روحیه استکبار ستیزی ، روحیه ی ذلت ناپذیری مردم ما را دچار خلل می کند .

وی تصریح کرد: الحمد الله با فهم و بصیرت مردم و رهبری هوشمندانه و الهی مقام معظم رهبری این تیر دشمن به هدف نخورده است و مردم ما کما کان در صحنه حضور دارند.

نماد استکبار ستیزی در دنیا آمریکاست

ابوالحسنی در ادامه افزود : نماد استکبار ستیزی در دنیا آمریکا است این یک واقعیتی است که نباید از آن چشم پوشی شود.

وی اظهار داشت : کسانی در تلاشند وانمود کنند که آمریکا جدا از استکبار است ولی امروز آمریکا و استکبار یک تن واحد هستند و غیرا ز استکبار تعریفی دیگری از آمریکا نمی شود، کرد.

این مقام مسئول تاکید کدر: هر کس بخواهد با هر نگاهی آمریکا را تطهیر کند واقعا به تفکر انقلاب اسلامی و تفکر حضرت امام (ره) خیانت می کند .

عاشورای سال 61 محک و معیاری بود برای همیشه عالم است 

وی با اشاره به واقعه عاشورا بیان کرد : در سال 61 هجری قمری فتنه ای رخ داد و عاشورای آن سال رقم خورد و امام معصوم در آن صحنه شهید شد .

ابوالحسنی افزود: عاشورای 61 محک و معیاری بود برای همیشه عالم که بتوان بر اساس آن در هر لحظه و هر مکان ، حق را از باطل تشخیص داد .

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس تصریح کرد : در فتنه88 و عاشورا آن سال مردم با تاسی از فرهنگ عاشورایی سال 61 از این صحنه پر خطر عبور کردند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس اعلام کرد: مردم ایران نشان دادند که بصیرت کافی را در حفظ انقلاب دارند و فتنه 88 معیار تشخیص حق از باطل در قرن حاضر می باشند.

وی اظهار داشت : کسانی هستند که می خواهند این معیار فراموش شود چرا که وقتی این معیار نباشد براحتی می توان باطل را به جای حق جا زد .

ابوالحسنی خاطر نشان کرد: فتنه 88 امروز به عنوان یک معیار و سنجش است که بر اساس موضع گیری در برابر آن می توان حق را از باطل تشخیص داد.

فهم و بصیرت عامه مردم باعث شد استکبار به اهداف خودش نرسد

وی گفت : در فتنه 88 چند نکته مهم است اول آنکه فتنه 88 خیلی شباهت به قصه عاشورا می دهد .

ابوالحسنی تشریح کرد: ولی علت اینکه استکبار نتوانست موفق شود عاشورای دیگری را برای انقلاب اسلامی رقم بزند، فهم و بصیرت عامه جامعه بود.

وی ادامه داد: اما شباهت دوم عاشورای 61 و 88 این بود که بودند کسانی که آنروز سکوت کردند امروز هم سکوت می کنند و یا هستند کسانی که آنجا امام را نهی کردند ، امروز هم نائب امام زمان را نهی می کنند .

این راوی دوران دفاع مقدس عنوان کرد : مردم دراین مقطع از تاریخ با بصیرت بودند و شاید افتخار ملت بزرگ ایران این باشد که در فتنه 88 عوام از خواص سبقت گرفتند.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس اظهار داشت : خواص حق را از باطل تشخیص ندادند و بعضی از مدعیانی که خوشان را در سطح رهبری انقلاب می دانستند ، نتوانستند حق را از باطل تشخیص بدهند ولی مردم حق از باطل را تشیخص دادند و علتش هم این است که مردم به آنچه که رهبرو ولی شان می گوید، باور داشتند.

وی با اعلام اینکه عامل فتنه 88 این است که عوام ولایت را فهمیدند و خواص نفهمیدند، بیان داشت : سکوت خواص به خاطر آفت های دنیا ، رفاه زدگی ، مرعوب شدن ، ناامید شدن است و همه اینها باعث شد که سکوت کنند.

ابوالحسنی خاطر نشان کرد: با گذشت 6 سال از فتنه 88 هنوز هستند خواصی که به سکوت خودشان ادامه می دهند و این یک درد است.

وی در آخر اضافه کرد: درد مضاعف این است که خواص به فهم شش سال پیش مردم نرسیدند و این جای تاسف دارد و امیدواریم که خداوند آنها را هدایت کند تا این خواص آنچه را که مردم در سال 88 فهمیدند را بفهمند.

انتهای پیام/M

ارسال نظرات