معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان:

150 هزار صندوق صدقه در استان زنجان

150 هزار صندوق صدقه در استان زنجان وجود دارد از مجموع صندوق‌های موجود در استان زنجان، 141 هزار مورد صندوق‌های کوچک خانگی و صندوق‌های موجود در مغازه‌ها است.
کد خبر: ۸۵۸۷۹۱۵
|
۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان گفت: جمع‌آوری صدقات یکی از پردرآمدترین طرح‌های اجرایی کمیته امداد است، و در حال حاضر قریب به 150 هزار صندوق صدقه در استان زنجان وجود دارد.

رضا حسنلو افزود: از مجموع صندوق‌های موجود در استان زنجان، 141 هزار مورد صندوق‌های کوچک خانگی و صندوق‌های موجود در مغازه‌ها است

وی اضافه کرد: همچنین یک‌هزار و 500 صندوق متوسط و 6 هزار صندوق بزرگ نیز در استان زنجان وجود دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه در 6 ماهه نخست امسال 19 میلیارد ریال صدقه از محل صندوق‌های کوچک در استان زنجان جمع‌آوری شده است، گفت: این مبلغ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 12 درصد افزایش یافته است.

حسنلو همچنین از جمع‌آوری 648 میلیون ریال صدقه از محل صندوق‌های متوسط صدقه خبر داد و گفت: این رقم نیز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 13 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه امسال 7 میلیارد ریال صدقه از صندوق‌های بزرگ موجود در استان جمع‌آوری شده است، افزود: این مبلغ در مقایسه با سال قبل 3 درصد افزایش یافته است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان با اشاره به اینکه در مجموع از اول فرودین تا پایان شهریورماه امسال 28 میلیارد ریال صدقه در استان زنجان جمع‌آوری شده است، گفت: این رقم در مقایسه با سال قبل 9 درصد رشد دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه در 6 ماهه نخست امسال نسبت به نصب و توزیع صندوق‌های صدقات نیز اقدام شده است، گفت: در این مدت چهارهزار و 567 عدد به مشترکان صندوق‌های خانگی منازل اضافه شده است.

وی همچنین به سرانه پرداختی صدقات از محل مردم استان نیز اشاره کرد و گفت: امسال سرانه ماهیانه پرداخت صدقه از سوی هر شهروند زنجانی 17 هزار و 800 ریال بود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان افزود : این مبالغ صرف حل مشکلات مددجویان در بخش تحصیلی، فرهنگی، عمرانی، تامین جهیزیه می‌شود.

ارسال نظرات